LaTex Probleem.

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

LaTex Probleem.

Wanneer ik dit gebruik \( \mathfrak{P} \) of \( \circledR \)
Krijg ik onder voorbeeld perfect dej bijhorende tekens.
Maar bij plaatsing alleen de code.

Op een ander forum dat vermoedelijk het zelfde pakket gebruikt treed het probleem niet op.
Is hier een verklaring voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: LaTex Probleem.

Elders zijn ze spontaan gaan werken nadat Puntjes een antwoord had geplaatst
Of dat ook hier zo gaat?

\( \mathfrak{P} \) of \( \circledR \)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: LaTex Probleem.

Je moet ze wel tussen [tex] BBcode zetten natuurlijk...
\( \mathfrak{P} of \circledR \)

Code: Selecteer alles

[tex]\mathfrak{P} of \circledR [/tex]
Edit:

Aah, ik snap hem al. Je verwacht resultaat indien je de short-hand notitie gebruikt zonder BBcode. Nooit bij stil gestaan dat die ook werkt.

En dan snap ik het, want de LaTeX conversie wordt alleen geladen indien herkend wordt dat er [tex] in het bericht staat. Dat voorkomt dat er nutteloos extra javascript geladen en uitgevoerd moet worden, terwijl dat bij de meeste berichten niet nodig is.

Doordat ik nu wél die notatie gebruik, wordt dat script geladen en uitgevoerd op de complete pagina.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: LaTex Probleem.

Ik begrijp het niet goed.
Mij tekens staan er nu wel.
Komt dat omdat jij "tex" in je tekst heb gebruikt en het bij mij met terugwerkende kracht gaat werken?

PS.
Op een ander forum treed het niet op kennelijk is het daar anders geregeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: LaTex Probleem.

tempelier schreef: ma 22 jun 2020, 13:56 Ik begrijp het niet goed.
Mij tekens staan er nu wel.
Komt dat omdat jij "tex" in je tekst heb gebruikt en het bij mij met terugwerkende kracht gaat werken?
Jep. Het script wordt per pagina geladen en uitgevoerd. Maar het wordt alleen geladen indien er [tex] in ten minste 1 van de berichten op de pagina staat. En terwijl je een bericht schrijft wordt het altijd geladen (omdat we niet kunnen zien wat je NU schrijft).
Op een ander forum treed het niet op kennelijk is het daar anders geregeld.
Dat kan prima, als zij het altijd laden ongeacht de berichtinhoud dan treedt dat niet op. Wij hebben deze optimalisatie vorige week doorgevoerd, met een onverwacht neveneffect.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: LaTex Probleem.

OOOVincentOOO schreef: zo 21 jun 2020, 19:52 Geregeld maak ik gebruik van convolutie hiermee heb ik geregeld process simulaties gemaakt. Hat mooie is dat een variabele gesampelde input geconvuleerd kan worden met de impulse responce van een process. De verkregen output is dan als functie van de input, men is dan niet gelimiteerd tot alleen stap responces van de input bijvoorbeeld.

\((f * g)(t) \triangleq\ \int_{-\infty}^\infty f(\tau) g(t - \tau) \, d\tau\)

Discreet:

\((f * g)[n] = \sum_{m=-\infty}^\infty f[m] g[n - m]\)

(ik weet niet wat misgaat maar formules worden in voorbeeld goed weergegeven in draadje niet? Het zijn gewoon de bekende convolutie formules)
In een ander draadje: "Discrete Convolutie Algoritme Snelheid" heb ik een vergelijkbaar probleem. De formules worden geladen in: "volledige bewerker" echter in het draadje worden ze niet weergegeven.

viewtopic.php?f=72&t=210678

Erg vreemd nu worden de formules wel weergegeven.

Ik gebruik meestal: itex. Ik begijp niet goed wat ik verkeerd doe.
Laatst gewijzigd door OOOVincentOOO op ma 22 jun 2020, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: LaTex Probleem.

Ik snap het.

Geeft wel een probleem.
Ik gebruik deze notatie om iets in een gewone zin te plaatsen wat me anders niet lukt.
Er zijn nog andere manieren om Latex op te roepen maar dat zal dan wel op de zelfde problemen stuiten.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: LaTex Probleem.

OOOVincentOOO schreef: ma 22 jun 2020, 14:26 Ik begijp niet goed wat ik verkeerd doe.
Niets.

In een poging om te optimaliseren raken we meer dan we voorzien hadden.

Zojuist is de optimalisatie uitgeschakeld.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: LaTex Probleem.

Bedankt voor alle moeite.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.521

Re: LaTex Probleem.

Ger schreef: ma 22 jun 2020, 14:33 In een poging om te optimaliseren raken we meer dan we voorzien hadden.
Zojuist is de optimalisatie uitgeschakeld.
Gelukkig! Ik merkte een paar dagen geleden dat latex in een oud topic van mij met een heleboel formules niet meer werkte. Nu weer wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: LaTex Probleem.

Ik heb het probleem met de soms wel en soms niet werkende LaTeX nog steeds. Soms gebeurt het zelfs dat de LaTeX eerst wel verschijnt maar dan later weer verdwijnt. Het lijkt erop dat de browser drukker is met het genereren van de overvloed aan (bewegende) reclame dan met de geposte berichtjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: LaTex Probleem.

Dit kreeg ik vanochtend te zien:
screenshot.png

Reageer