Nieuw cookie / Consent Management systeem

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Nieuw cookie / Consent Management systeem

We waren niet helemaal tevreden met de implementatie van het vorige Consent Management Systeem (het systeem dat ervoor zorg dat je een melding krijgt waarin je je voorkeuren kan doorgeven over welke cookies wel of niet geplaatst mogen worden). We proberen nu een ander systeem, waardoor het kan gebeuren dat je weer (eenmalig) een melding krijgt waarbij je je voorkeur door kan geven.

Excuses voor het ongemak!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

doe dan ook beter iets aan de taal van die cookiemelding, die is nogal googletranslaterig en daarmee een beetje unheimisch.
cookies wsf.PNG
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Yep, viel me ook op! Net als het contrast!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft maar sinds gisteravond laden pagina's vaak niet helemaal.
De pagina is verder goed te zien maar het "refresh" cirkeltje blijft een kruisje en de "tab" blijft draaien.
laden.png
laden.png (3.53 KiB) 2752 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Vervolg:
Het probleem is voorbij als ik de adblocker uitzet. Maar die advertenties vind ik erg hinderlijk.
Tot gisteren trad dit probleem niet op.

Het probleem heb ik als ik Chrome gebruik, bij Firefox lijkt het (met ook een adblocker aan) niet op te treden.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

In elk geval kan ik nu simpelweg alle cookies weigeren, en daar ben ik heel blij mee.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Het "laden"-probleem lijkt ineens weer verdwenen te zijn. Is er iets veranderd aan de software?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Xilvo schreef: di 26 okt 2021, 21:04 Het "laden"-probleem lijkt ineens weer verdwenen te zijn. Is er iets veranderd aan de software?
Nee, tussen je 2 posts is er niets gewijzigd. Kennelijk ergens een hick-up door cache. Maar goed om te vernemen dat het issue in ieder geval is verdwenen!

Berichten: 463

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Rechts onderin blijft op dit forum vol continu deze melding terugkomen:
cookie-instellingen.png
cookie-instellingen.png (4.81 KiB) 2543 keer bekeken
Is er een mogelijkheid dat tabblad (met daarin een link naar de cookie instellingen) te verwijderen?
(Ik gebruik Firefox.)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Bij mij idem, in Chrome
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Bij mij eveneens, in Chrome, als ik de adblocker uitzet.

Staat die aan, dan zie ik die melding niet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Ik plaats het hier maar even, al weet ik natuurlijk niet of het hier mee te maken heeft of met de upgrade van zondag of nog iets anders.

WSF is soms behoorlijk traag!

Edit 20:45
Ik kreeg het laatste kwartier notificaties over berichten die vanmiddag geplaatst werden terwijl ik notificaties over veel recentere berichten al lang ontvangen had.

Waarschijnlijk een verband...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Hmmm, ik merk er niks van dat het traag is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Het varieert nogal. Op dit moment lijkt alles normaal. Een paar uur geleden kon het binnen fracties van minuten veranderen. Soms duurde het laden van een pagina 5 a 10 s.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Nieuw cookie / Consent Management systeem

Nog iets, niet heel belangrijk maar ook sinds kort staat er soms (niet altijd!) "=?US-ASCII?Q?" in het onderwerp van notificaties.

Nieuwe reactie in onderwerp - "Groeiremmers als oplossi =?US-ASCII?Q?ng klimaat verander=
Nieuwe reactie in onderwerp - "De verwijderingssnelheid =?US-ASCII?Q?tussen fotonen volg=
Nieuwe reactie in onderwerp - "klopt het dat zonder foto =?US-ASCII?Q?nen chemische react=

Reageer