Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Zou wel leuk zijn, Prof. Puntje!

En ik zou vermoedelijk ook wel wat volk van bij mij meekrijgen, denk ik, naar het subforum 'psychologie en sociologie'! Verder kan ik misschien ook af en toe zelf weer een bericht posten, vooral dan via het forum 'nieuws', dat dan een onderwerp kan zijn van discussie?

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Klinkt als iets heel moois om te lezen.
 
Zelf heb ik te weinig kennis van psychologie en sociologie om iets nuttigs te starten, maar ik zal met interesse artikels lezen en passende vragen stellen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Wellicht ben ik even wat flauw in mijn opmerking maar ga hem toch maken.
 
Naar mijn smaak zou er wat strenger gecontroleerd morgen worden op onderwerpen (hoewel ik niet zelf het correct gedrag vertoon) zodat de voortgang van een discussie bewaakt word. Dit betekend voor mij dat de TS de eerste vraag stelt en daar verder op gegaan moet worden. Dit om te voorkomen dat de oorsprong van een toppic (zoals deze) niet verloren gaat. Naar mijn idee zou er dan ook een soort voorzitter moeten zijn die dit bewaakt en stuurt waar nodig. 
 
In mijn beleving zorgt dit ervoor dat er hoogwaardige discussies kunnen ontstaan en dat er iemand zicht houdt op waar men afdwaalt. Want men zit nu in het onderwerp van heergerard te discuseren over het aanwijzen van een moderator (voorzitter).
 
En om dan de oorsprong van het toppic aan te halen.... Een schoolklas..... Voor een klas moet een leraar staan die de voortgang bewaakt en rust creëert. (leuke hook) En als dit er niet is kan het idd 3 pagina's vol staan met gegevens die volledig los staan van de oorsprong. Als Freshman moedig ik dit soort concepten aan en ervaar dat ik vanuit mijn beleving hier ook behoefte aan heb.
 
Door mijn "beperking" verdwaal ik heel snel in discussies omdat ik het gevoel hebt dat de oorsprong verloren gaat en er vaak niet meer op "feitelijke gegevens die ik aan de toets kan onderwerpen van herhaling" kan terug halen. Hoewel ik mijn beperking van kennis in acht neem en weet dat ik niet over een grote intelligentie beschik.
 
Slechts steun ik de gedachte van meer hoogwaardige discussies die eventueel geleidt worden door een voorzitter. 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

@Dido
 
Open anders eens een discussie! Ik wil letterlijk wel eens zien wat er gebeurt en hoe dit verloopt! Maar niet onder nieuws, dat is te makkelijk! Dat zijn namelijk dingen die nog niet bewezen zijn en veranderlijk zijn. Het zou dan niet verifieerbaar hoeven zijn als het echt "nieuw" is. Dat zijn slechts hypotheses ;)
 
Het intrigeerde mij dat je de opmerking maakte dat mensen over iets beginnen wat nog niet wetenschappelijk bewezen is, maar jij vervolgens zelf wel voordraagt om artikelen aan te dragen onder nieuws. 
 
je geeft aan dat je wellicht mensen mee kunt meenemen naar dit forum, dus maak je mij erg nieuwsgierig en ben dan ook benieuwd wie je gaat meenemen. Kennelijk geef je aan een andere huiskamer te hebben gevonden die een grotere kennis bezit dan dit forum en ben dan ook wel erg benieuwd. 
 
Laat iets zien! 
 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Opmerking moderator

 Freshman,
 
Het is ons opgevallen dat je bij vrijwel elke post die je plaatst een clip toevoegt. Dat kan soms ter verduidelijking of aanvulling van wat je wilt zeggen dienen, maar vaak werkt het juist storend of leidt het af van wat je in je post zegt. Voor jou is het misschien verhelderend, maar dat geldt niet voor iedereen.
 
We willen je dan ook aanraden om heel zorgvuldig en spaarzaam om te gaan met het toevoegen van dergelijke clips.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Is wetenschapsforum zo kleinschalig als een schoolklas?

Klopt, ik moet daar idd erg op letten dat ik dat niet doe. Heel snel grijp ik naar muziek omdat het voor mij logisch klinkt of voelt, is nog een stukje van een zeer intense hobby die ik heb. Meestal doe ik dat, omdat ik anders denk dat het niet goed overkomt wat ik bedoel. Terwijl ik de dag na het plaatsen van mijn bericht er nog eens over nadacht wat ik heb getypt en denk dan dat het wel eens verkeerd en vijandig kon overkomen. Heb er vaak erg veel moeite mee om platte teksten goed te begrijpen. En uiteraard neem ik de opmerking in acht en zal er op letten dat ik niet overal een muziek nummer bij plaats. 
 
En over bovenstaande van mij wat ik eerder plaatste:
 
Het lijkt mij tof om te zien hoe een goede discussie hoort te verlopen en wat men veronderstelt bij hoogwaardige artikelen. En wou Dido dan min of meer aanmoedigen om eens wat te plaatsen en kijk er naar uit. 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Reageer