Topic over de behandeling van fobieën?

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Topic over de behandeling van fobie

Het topic over smetvrees is gesloten? Het was te zeer op één persoonlijk geval toegespitst. Niettemin lijkt mij de meer algemene vraag hoe fobieën het beste behandeld kunnen worden nog steeds interessant. Is een dergelijk algemeen wetenschappelijk topic wel toegestaan?

Berichten: 12.262

Re: Topic over de behandeling van fobie

Dat moet denk ik wel kunnen. Voor zover ik weet is het idee achter de regel 'geen eigen medische problemen bespreken' meer bedoeld om te voorkomen dat mensen hier diagnoses of behandelingen gaan zoeken en daardoor mogelijk niet naar een arts gaan waar ze dat anders wel hadden gedaan. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Topic over de behandeling van fobie

Opmerking moderator

vier berichten die eerder inhoudelijk discussiëren over fobieën dan over de vraag of een dergelijke discussie toegestaan kan worden zijn verwijderd. Feedback is daarvoor niet de plaats.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Topic over de behandeling van fobie

Opmerking moderator

Uiteraard moet er (wetenschappelijk, in algemene termen) over fobieën gepraat kunnen worden, en dan uiteraard in het forum psychologie. Toch vragen wij ons ernstig af of dat ook inderdaad een "wetenschappelijke" discussie in algemene termen zou kunnen worden, of dat dat, gezien de reacties in het gesloten topic, en zo kort daarna, toch weer zal uitdraaien op een meer of minder verholen discussie rond persoonlijke problematiek. 

 

Wij zijn er dan ook geen voorstander van dat zo'n onderwerp op korte termijn zou worden aangesneden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer