Periode waarin bericht gewijzigd wordt (te) kort

Reageer
Technicus
Berichten: 1.151

Periode waarin bericht gewijzigd wordt (te) kort

Is het mogelijk de tijdsduur waarin een bericht gewijzigd kan worden te verlengen?
Vaak plaats ik onderweg op m'n telefoon een reactie, en als ik dan een (paar) uur later thuis ben, wil ik nog wel eens de puntjes op de i zetten op een computer. Helaas is de vrij korte tijd waarin een bericht gewijzigd kan worden dan meestal al voorbij.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Periode waarin bericht gewijzigd wordt (te) kort

Dat lijkt mij een slecht idee. Iemand plaatst een bericht, een ander reageert er op.
Als daarna het eerste gewijzigd wordt kan dat leiden tot onbegrijpelijke draadjes.

Je kunt altijd een nieuw bericht met een correctie plaatsen.

Als moderator heb ik de mogelijkheid m'n berichten op ieder moment te wijzigen maar ik maak daar welbewust maar zelden gebruik van. Inhoudelijke wijzigingen slechts in de eerste paar minuten na plaatsen, daarna zelden en dan hooguit om bijvoorbeeld een storende spelfout te corrigeren.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Periode waarin bericht gewijzigd wordt (te) kort

CoenCo schreef: wo 15 jul 2020, 15:42 Is het mogelijk de tijdsduur waarin een bericht gewijzigd kan worden te verlengen?
Waarom die zo beperkt is is hierboven al uitgelegd. En het is helaas een kwestie van de goeien die onder de kwaaien moeten lijden.

Als er iets ernstig mis is mag je altijd even contact opnemen met een moderator. Handigst is het betreffende bericht even te melden, met voorgestelde verandering in die melding.

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Periode waarin bericht gewijzigd wordt (te) kort

Van een ander forum weet ik dat er soms de mogelijkheid is om een bericht te wijzigen totdat erop gereageerd is.
Daarnaast wordt er vaak automatisch een subscript onder de post gezet "dit bericht werd gewijzigd op ...."

Ik weet niet welke functies er standaard in dit forumpakket zitten.

Reageer