Black list?

Reageer

Black list?

Is er misschien ook een soort blacklist?

Dat ik iemand daar in kan zetten, zodat ik diegene's "voor mij bijna volledig zinloze" berichten niet lees/kan lezen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Black list?

Onze forumsoftware heeft die mogelijkheid wel, maar we hebben deze met opzet uit gezet. Als gebruikers deze functie zouden gaan toepassen is dat vragen om misverstanden, omdat dan niet alle posts in een topic (door iedereen) gelezen worden.

Re: Black list?

Ja, dat is begrijpelijk.

Het is alleen jammerlijk dat er door deze persoon telkens alleen maar ingegaan (bij mij iig) wordt op wat m.i. niet zo van belang is.
Waardoor hetgeen wat wel van belang is, in dat topic, in vergetelheid geraakt en de essentie van wat minder van belang is niet gezien wordt of niet begrepen.
En er zo telkens off-topic discussies gezocht lijken te worden.

Maar misschien wordt ik wel "gebanned" vanwege een bepaald bericht, waarvan ik vond om dat eens aan het licht te brengen. En dat kon ik niet netjes doen .. ik wist althans niet hoe.
.. Op deze manier zou dat misschien ook alleen maar beter (voor mij) zijn.

Ik vind het leuk om mensen (op weg) te helpen met dingen waar ik verstand van heb (maar dat is op deze manier geen doen). En ik ben een enorm nieuwsgierig/leergierig persoon. Maar .. dat gaat tegenwoordig via, naja niet hier met alle respect.

Waar ik iig niet op zit te wachten zijn de constante voor mij zinloze discussies. Ipv naar de inhoud, de essentie en het grotere plaatje te kijken. En daarover in gesprek. Op een constructieve manier.

Ik zie verder natuurlijk, net als iedereen, mijn eigen blinde vlekken niet. En heb mijn gebreken.

Ook @diegenen die weten waar dit mee te maken heeft/over gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Black list?

Als je problemen hebt met bepaalde gebruikers kun je daar altijd melding van maken bij het moderator team. Die kunnen het dan oppakken voor je een hopelijk de gebruiker in kwestie bijsturen als dat nodig blijkt. Dat lijkt me constructiever dan een zwarte lijst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Black list?

Maar het betreft een moderator. En ik heb dit geprobeerd.

Maar inmiddels hoop ik eerlijk gezegd (iig tijdelijk) gebanned te worden, wat wel een hele eigenaardige wens (verzoek) is .. misschien wel een unicum.

En dit zegt natuurlijk wel wat (over mij natuurlijk, maar geloof het of geloof het niet .. ook over de desbetreffende persoon.)

Ik kan zelf helaas (vooral momenteel) .. dingen niet parkeren/los laten. Een nogal uhm .. naja.

Berichten: 1.364

Re: Black list?

Gast044 schreef: ma 26 apr 2021, 16:47 Is er misschien ook een soort blacklist?

Dat ik iemand daar in kan zetten, zodat ik diegene's "voor mij bijna volledig zinloze" berichten niet lees/kan lezen?
Wat is 'zinloos'? Als het slechts een andere mening is over het topic hoe vergezocht ook, is het misschien voor jou zinloos maar niet voor iemand anders. Die berichten dan niet kunnen / willen zien is dan de oplossing niet.

Maar gaat men (te lang) off-topic zoals in die twee inmiddels gesloten draadjes dan zijn gewoon de huisregels door 1 of meerdere partijen (vaak het laatste) overtreden en er schuldig aan.

Re: Black list?

Nou .. ik ben ontzettend blij met wat je als tweede zegt, want daar gaat het mij vooral om. Ik bedoel topics sluiten vanwege off-topic discussies .. dat is voor niemand, actief in dat topic, leuk/goed.

En je hebt gelijk met dat iets voor mij zinloos is voor een ander niet zo hoeft te zijn. Maar als ik dan ook nog op al die quotaties en dingen ga reageren, wordt het nog langer een off-topic discussie. Een soort spin-off discussie. Waarbij ik me dus ondertussen afvraag waarom/waarvoor? (Het voor mij 'zinloze'.) (Bovendien heb ik de tijd en/of energie vaak niet om alles helemaal uit te leggen.)

Maar zoals ik hierboven schreef, ik zie, zoals iedereen, mijn eigen blinde vlekken niet. En doe misschien wel vanalles verkeerd.

Ik heb geen idee meer. Ik kan amper nog nadenken, half ziek in bed bijna obsessief bezig met dit .. "gedoe". 🛌

Gebruikersavatar
Berichten: 342

Re: Black list?

TommyWhite, je bent behoorlijk actief op dit forum en wilt graag andere verder helpen met jouw inzichten. Ook heb je duidelijk verstand van de onderwerpen waar je over praat. Ik waardeer dat iig heel erg, en meerdere met mij denk ik. Dus dankjewel daarvoor.

Ik denk dat de discussie waar je het over hebt meer een semantisch misverstand was dan een fundamenteel verschil in inzicht. Hoe vaak het wel niet blijkt dat een meningsverschil gewoon een misverstand is...

Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand het niet (helemaal) met je eens is, maar je hoeft natuurlijk niet te reageren op alle reacties en je kan ook af met een 'agree to disagree'. Je kan immers niet iedereen overtuigen. Het lijkt me in ieder geval dat de discussies op dit forum nooit belangrijk genoeg kunnen zijn om er gefrustreerd over te raken, we doen dit immers allemaal voor de lol :).

Maar beterschap! Laat dit je niet te veel beheersen, drink een biertje (of waar je ook van houdt), slaap er een nachtje over en laat het van je af glijden. Zo belangrijk is het echt niet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Black list?

Opmerking moderator

Gast044 schreef: di 27 apr 2021, 13:24 Maar het betreft een moderator. En ik heb dit geprobeerd.
En daarvan is nota genomen, met feedback gaan we nooit lichtzinnig om. We zijn aan het overleggen over deze melding, en we komen liever niet met een oppervlakkige reactie. Een en ander is nogal snel geëscaleerd om niet geheel duidelijke redenen.

TommyWhite heeft intussen een mail ontvangen, en zal op zijn verzoek (dat ons ook per PB bereikte):
Gast044 schreef: di 27 apr 2021, 13:24 Maar inmiddels hoop ik eerlijk gezegd (iig tijdelijk) gebanned te worden, wat wel een hele eigenaardige wens (verzoek) is ..
een paar weken niet aan discussies op het forum deelnemen. Interpreteer dat aub niet als een "ban", iets dergelijks is tot dit verzoek niet in overweging geweest, wij zagen daar geen reden toe.

We hopen dat de nu ontstane pauze tijd geeft tot reflectie. Ook in het moderatorteam gaan we daar nu rustig over discussiëren.

Reageer