"Forums" knop werkt niet meer

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

"Forums" knop werkt niet meer

Als ik vanaf de homepage een overzicht van alle fora wil zien dan klik ik normaal gesproken op de "Forums" knop. Hier look ik nu echter tegen een error aan:

Het stuurt me naar de volgende URL modbericht

en geeft het volgende bericht:
Parameter "id" for route "phpbb_report_pm_controller" must match "\d+" ("" given) to generate a corresponding URL.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Voor mij geldt hetzelfde, de forums zijn niet toegankelijk. Ik kan wel via de homeknop de laatste berichten zien maar, heel opmerkelijk, behalve dan het ene bericht 'Aantal atomen in een stof' waar ik gisteren een reactie in heb geplaatst.
Als ik daarop klik krijg ik dezelfde foutmelding.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Ter aanvulling: Ik kan nu het door mij hierboven geplaatste bericht wel zien maar nog steeds niet het bericht 'Aantal atomen in een stof', ik krijg dan weer modbericht

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.081

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Opmerking moderator

Bedankt voor het delen van deze feedback. Dezelfde bug is al aangekaart in het crew-only gedeelte van het forum, het technisch team is dit nu aan het onderzoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Bijzonder; misschien kan het helpen:
als ik iets in de query string meegeef, dan werkt het wel

Code: Selecteer alles

https://www.wetenschapsforum.nl/index.php?a=a
Zodra de query string ontbreekt (zoals in de URL van de knop Forums):

Code: Selecteer alles

https://www.wetenschapsforum.nl/index.php
dan gaat het mis
klik maar hier
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Hmm... ik bedenk me net: EZoic is weer geactiveerd. Waarschijnlijk cached die de redirect van een bepaalde user (eigen EZoic user misschien?) die een moderatorbericht heeft ontvangen. Doordat ik met mijn user geen moderatorbericht heb, en ik bovenstaande URL als eerste gebruikt heb, wordt er voor mij niets geredirect en krijg ik de default forumoverzicht pagina te zien.

Ik zet er een Brugse Zot op in dat het probleem verholpen is zodra EZoic weer is uitgeschakeld.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: "Forums" knop werkt niet meer

De forums-knop werkt bij mij en ik vermoed dat dat gewoon in het algemeen nu terug zo is, maar als ik het forum over het aantal atomen in een stof wil openen, krijg ik een vergelijkbare melding als jullie kregen bij het klikken op de forum-knop. Een heel deel andere forums werken zeker al wel voor mij.

viewtopic.php?f=13&t=212309

Parameter "id" for route "phpbb_report_pm_controller" must match "\d+" ("" given) to generate a corresponding URL.

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Het is zelfs exact de zelfde foutmelding

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Het is weer hersteld, zo lijkt het?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

.....aaand it's back. :(
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Ik had wel wat gezocht, maar niets aangepast. Dus opmerkelijk dat het weg was!

Maar net de oorzaak gevonden (volgens mij). Was mijn eigen fout. Ergens per ongeluk op geklikt wat eigenlijk niet de bedoeling was, (waarvan ik zelfs wist dat ik er van af moest blijven). Maar kennelijk even niet op zitten letten... :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Zou het opgelost moeten zijn dan? Want voor mij is er niets veranderd vooralsnog.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Ger schreef: di 11 mei 2021, 14:21 Zou het opgelost moeten zijn dan? Want voor mij is er niets veranderd vooralsnog.
Uhm... ja, zou wel moeten inderdaad! Tenminste, ik had het ook, en nu niet meer... En had dus per ongeluk iets aan gezet wat een tijdje geleden deze error ook had veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Hmm, lijkt erop dat het browser based is. Waarschijnlijk is er een permanent redirect flag (301) meegegeven. Open ik een andere browser dan gaat het goed, open ik een privévenster dan gaat het niet goed. Zelfde browser, ander apparaat, gaat ook goed.

Helemaal opgelost is het dus nog niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: "Forums" knop werkt niet meer

Hmm, in Edge en Chrome werkt het -zowel gewoon (ingelogd) als incognito (uitgelogd) wel goed...

Voor de volledigheid, als ik zeg "werkt goed" dan test ik (alleen) of het klikken op "FORUMS" en "forumoverzicht" links boven naar de goede pagina leidt, zonder foutmelding.

Reageer