Hulp met inwendige krachten en D lijnen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Hulp met inwendige krachten en D lijnen

Hallo,
Voor een project moet ik een blikpers analyseren waarbij ik sterkteberekeningen op een onderdeel moet uitvoeren. Ik heb hierbij 2 onderdelen alleen loop vast op de krachten. 
Ik heb 2 fotos bijgevoegd. De eerste foto is dat lange onderdeel, ook wel de zijstrip genoemd, waar ik de berekeningen op moet uitvoeren, de tweede foto is de VLS met de belastingen zoals ik denk dat ze moeten. De blikpers plet een blikje en wij hebben via testen bepaald dat het 750N kost om dat blikje te pletten. Ik ben er vanuit gegaan dat aangezien er 2 strips zijn, 1 aan elke kant dat die 750 verdeeld wordt, verder is de zijstang helemaal aan de onderkant bevestigd aan een scharnier, en halverwege met een bout, ik heb aangenomen dat er bij de bout een kracht van 375N omhoog werkt zoals op mijn VLS te zien is alleen weet niet of dit klopt. Hiervan moet ik dus een Dwarskrachtlijn, een momentenlijn en een wringend momentenlijn tekenen. Of zoals in de opdracht staat. N-lijn / D-lijn / T-lijn / M-lijn. Weet iemand of mijn VLS klopt, en is er wel een moment aangezien de zijstang alleen bij de bout is ingeklemd en bij beide uiteinden scharnierend is bevestigd?
 
Bijlagen
Schermopname (2).png
Schermopname (2).png (144.68 KiB) 418 keer bekeken
Schermopname (1).png
Schermopname (1).png (291.59 KiB) 418 keer bekeken

Reageer