Plaats voor minste doorbuiging in een balk

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Plaats voor minste doorbuiging in een balk

Hey allemaal ik ben voor mijn geïntegreerde proef op zoek naar de plaatsen waar men een balk van een bepaalde lengte best ophangt om zo weinig mogelijk doorbuiging te hebben... is er iemand die me hierbij kan helpen?
alvast dank!
~Jarne~

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Plaats voor minste doorbuiging in een balk

Intuïtief zou ik denken: op 1/4 en 3/4 van de lengte. Als je er echt aan gaat rekenen wordt het misschien anders, maar het zal niet veel anders zijn.
Hangt er ook vanaf wat je er mee gaat doen. Moet je er nog iets aan ophangen, en zo ja waar?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Plaats voor minste doorbuiging in een balk

20 en 80% van de lengte ;-)
Google eens op Airy

Berichten: 2

Re: Plaats voor minste doorbuiging in een balk

klazon schreef: Intuïtief zou ik denken: op 1/4 en 3/4 van de lengte. Als je er echt aan gaat rekenen wordt het misschien anders, maar het zal niet veel anders zijn.
Hangt er ook vanaf wat je er mee gaat doen. Moet je er nog iets aan ophangen, en zo ja waar?
er moet niets aan worden opgehangen, de balk word opgehangen om door een lakstraat te bewegen... en dankje!

Berichten: 856

Re: Plaats voor minste doorbuiging in een balk

rechtop alleen aan de bovenkant dan buigt hij niet.
 
is de buiging echt belangrijk voor het lakken ?

Berichten: 10

Re: Plaats voor minste doorbuiging in een balk

hoeveel een balk doorbuigt hangt het meest af van materiaalsoort en vorm van doorsnede. Daarnaast beinvloeden inklemming en grootte van kracht het ook. Zoek eens naar de vergeet-mij-nietjes en dan krijg je een aantal standaard situaties waardoor jij kan kijken wat het beste bij jou past.

Reageer