spanten berekenen voor schuur

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

spanten berekenen voor schuur

Hallo 
 
Ik lees al een aantal maanden mee met onderwerpen en nu had ik zelf een vraag of als jullie mij op weg kunnen helpen.
 
Ik heb  het ouderlijk huis gekocht waar ik zelf ook 30 jaar heb gewoond, nu worden de oude houten schuurtjes gesloopt en wil ik er een grote schuur/ garage voor neer zetten.
 
Wou ik jullie hulp vragen voor het berekenen van de stalen constructie, schuur word 9.00m X 8.00m met overkapping, het dak loopt door over de overkapping heen.
Goot hoogte word 2.50 meter en de nok hoogte 5.00 meter. bedoeling is dat er een zolder op komt voor opslag. 
Komt een stroken fundering en op de staanders komen poeren tot aan het vaste. binnen komt een betonvloer. 
Buitenkant van de schuur word bekleed met sandwichpanelen. 
 
Zou mooiste zijn als het met 3 stalen spanten zou kunnen omdat de schuur 9 meter is dan om de 3 meter een spant, komt ook weer beter uit omdat er een roldeur in komt van 2.75m breed. 
Welke spanten kan ik hier beste voor nemen en welke afmetingen.
Voor de zolder vloer wou ik houten balken dwars tussen de spanten leggen.
Welke gording balken zou ik beste kunnen gebruiken. 
 
Misschien is de informatie wel wat summier, als je meer nodig hebt hoor ik het graag.
Hoop dat jullie mij beetje door deze wereld kunnen leiden want ik ben niet zo handig met berekenen en tekenen meer de praktische kant. 
heb ook geprobeerd een tekening te maken zie ook hier onder.
 
Alvast bedankt  groet Bob 
 
 
 
Garage Schuur.jpg
Garage Schuur.jpg (58.9 KiB) 2152 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: spanten berekenen voor schuur

Opmerking moderator

Wetenschapsforum is niet aansprakelijk voor adviezen, uitkomsten, informatie (of gebrek aan informatie) in berichten. Het gebruik van informatie uit berichten is volledig op eigen risico; Wetenschapsforum is dan ook niet aansprakelijk voor eventuele (gevolg)schade ontstaan door raadpleging van het forum.

Schakel voor reële situaties altijd een erkend vakman in.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 863

Re: spanten berekenen voor schuur

inderdaad ga gewoon naar een constructeur.

dan bouw je iets dat voldoet aan de de wet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: spanten berekenen voor schuur

... en eindig je niet met een ruimte met uiteindelijk toch een kolom in het midden...

Reageer