Maximaal draaggewicht bereken

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 9

Re: Maximaal draaggewicht bereken

kwasie schreef: Wat is onbekend? Het scrabblewoord oppervlaktetraagheidsmoment?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oppervlaktetraagheidsmoment
:D

Berichten: 856

Re: Maximaal draaggewicht bereken

Voor eerstejaars mbo is je uitwerking van de berekening zo beroerd nog niet hoor.
leer schetsen  (met een potlood maak een scan of foto om een schets op een forum als dit te plaatsen).
 
of de schetsen netjes zijn maakt niet zoveel uit zolang ze maar compleet genoeg zijn om de gevraagde info over te brengen.
 
Samengestelde constructies zijn complexer dan wat je tot nu toe hebt gehad.
maar met jouw benadering van het probleem zit je aan de veilige kant en kan je dus best stellen dat het krukje de gevraagde 500N kan dragen.
 
ps.
Constructie berekeningen volgens de voorschriften zijn controle berekeningen ze zijn er niet op ingericht om de bezwijk belastingen te bepalen.
de ingewikkeldere bezwijk mechanisme zoals knik of kip zijn niet linear.
 
Je bepaald de belasting die opgenomen moet kunnen worden
en controleert vervolgens of dit gaat.
zo niet dan neem je zwaardere profielen en controleert opnieuw.

Berichten: 9

Re: Maximaal draaggewicht bereken

boertje125 schreef: Voor eerstejaars mbo is je uitwerking van de berekening zo beroerd nog niet hoor.
leer schetsen  (met een potlood maak een scan of foto om een schets op een forum als dit te plaatsen).
 
of de schetsen netjes zijn maakt niet zoveel uit zolang ze maar compleet genoeg zijn om de gevraagde info over te brengen.
 
Samengestelde constructies zijn complexer dan wat je tot nu toe hebt gehad.
maar met jouw benadering van het probleem zit je aan de veilige kant en kan je dus best stellen dat het krukje de gevraagde 500N kan dragen.
 
ps.
Constructie berekeningen volgens de voorschriften zijn controle berekeningen ze zijn er niet op ingericht om de bezwijk belastingen te bepalen.
de ingewikkeldere bezwijk mechanisme zoals knik of kip zijn niet linear.
 
Je bepaald de belasting die opgenomen moet kunnen worden
en controleert vervolgens of dit gaat.
zo niet dan neem je zwaardere profielen en controleert opnieuw.
Het is dus eigenlijk proberen, je formule steeds opnieuw invullen en kijken of het klopt wat je wilt.
 
Ik heb een platenrek getekend in solidworks: http://prntscr.com/nuaofe
Als ik wil weten hoeveel N per rek komt, moet ik rekening houden met De lassen die elk rek hebben, de lengte van de verticale kokers en de kracht die de looprollen aan kan toch? Ik wil dat er per rek 3000KG, 30000 N gehouden kan worden.

Reageer