Hoe een laserontvanger maken?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 98

Hoe een laserontvanger maken?

Hallo,

Weet er iemand hoe je een ontvanger kan maken voor een laserstraal (dit met hetzelfde princiepe als een bouwlaser). Ik heb wel al een ontvanger van zo een bouwlaser gezien en daar zitten '' een soort van kleine blokjes in'' ik denk dat als deze een signaal krijgen van de laserstraal dat ze een waarde of pijltje op het (lcd ) scherm geven '' omhoog, omlaag'' of een verticale streep, dit als het niveau juist is. Nu wil ik ook zo een ontvanger maken voor een laserstraal, weet er iemand wat die blokjes zijn (misschien een led). Ik neem aan dat er in zo een ontvanger niet alleen maar ''die blokjes'' zitten, wat zou er nog in moeten zitten om het er een degelijke ontvanger van te maken? Je vind hier namelijk heel weinig informatie van op internet.

Alvast Bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Hoe een laserontvanger maken?

weet er iemand wat die blokjes zijn (misschien een led).
Beste kandidaat: LDR
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 1

Re: Hoe een laserontvanger maken?

Tja ik ben er mee bezig heb een roterende laser zender met 780nm licht.
En daar probeer ik twee ontvangers voor te maken om een kilverbak te besturen.
Daar gebruik ik de BPW34 ontvanger voor het valt niet mee het is moeilijker dan ik had verwacht :?

Berichten: 12.262

Re: Hoe een laserontvanger maken?

Jan van de Velde schreef: wo 28 apr 2010, 21:01 Beste kandidaat: LDR
Ik zou eerder voor een fotodiode of fototransistor gaan - LDR's zijn tamelijk langzaam in hun respons tussen weerstand en licht. Een LDR is prima om de aanwezigheid van een laserstraal te detecteren, maar als je bijvoorbeeld probeert te mikken op een LDR is die zodanig langzaam in respons dat het een heel frustrerend karwei wordt.

Reageer