Vertaling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Vertaling

Wat is het engelse woord voor:

S L A G V A S T H E I D

B.V.D.,

Stefan

(deze vraag wordt gesteld door een HTS student, die het aan menig leraar heeft gevraagd. Zelfs technisch docent engels weet het niet)

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Re: Vertaling

ik dacht aan : "impact resistance"

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vertaling

Je kunt zulke vragen beter stellen in ZINSVORM.

Er zijn namelijk legio woorden die geen precies equivalent hebben in een andere taal.

Hier kun je alleen maar een goed antwoord op geven als je de context weet.

Re: Vertaling

Het is een vrij ongebruikelijk woord, ik kan het dan ook niet terugvinden in één van mijn woordenboeken. In zo'n geval heb ik maar één antwoord voor je en geloof me elke linguïst zou het met me eens zijn in dit geval; omzeil het woord, kies een ander woord dat ongeveer dezelde betekenis heeft.

Ron.

Berichten: 67

Re: Vertaling

Anonymous schreef:Het is een vrij ongebruikelijk woord, ik kan het dan ook niet terugvinden in één van mijn woordenboeken. In zo'n geval heb ik maar één antwoord voor je en geloof me elke linguïst zou het met me eens zijn in dit geval; omzeil het woord, kies een ander woord dat ongeveer dezelde betekenis heeft.

Ron.
Akkoord, maar wat als je met een technisch woord zit. Meestal heeft dit niet echt een synoniem en een woordenboek is niet altijd even up to date Zeker niet als het over woorden gaan uit de computerwereld. Dagelijks worden er weer nieuwe woorden uitgevonden.

Nu, voor het geval "slagvastheid" kan ik me moeilijk voorstellen dat daar geen engelse vertaling voor bestaat. Misschien dat je op een of andere technische site de vertaling kan vinden...

Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Vertaling

'Slagvast' heeft betrekking op de hardheid van een materiaal. Afhankelijk van de zin kun je dat misschien gebruiken of wellicht vermeldt Rockwell of Vickers het in literatuur over hun hardheidsproeven (ik noem een dwarsstraat). Het hangt er dus een beetja vanaf hoe belangrijk het is om te vinden :wink:

Martin
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer