Een reactievergelijking met 'n'

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Een reactievergelijking met 'n'

Hoi,

Ik ben nu bezig met scheikunde, polymerisatie. Ik ben vaker een opdracht tegengekomen waar je de reactievergelijking moet opschrijven waarbij je de reactievergelijking oplost met het n-eenheden. Ik merk dat ik hier zelf niet goed uit kan komen, omdat dit ook nergens in het boek staat. Hieronder de volgende opgave erover;
Bioplastic PHB.png
De opgave luidt;
Als bacteriën meer energie nodig hebben dan kunnen ze PHB m.b.v zuurstof omzetten tot koolstofdioxide en water.Geef de reactievergelijking van de omzetting van PHB tot koolstofdioxide en water. Ga daarbij uit van moleculen PHB met n eenheden.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen, is er een bepaalde plan van aanpak o.i.d. waarmee ik zulke vragen kan oplossen? Hoe moet je dit aanpakken?

Groetjes en nog een fijne pasen!:)

Berichten: 1.816

Re: Een reactievergelijking met 'n'

Laat de n weg en maak het kloppend met zuurstof en vul later de n weer in.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Een reactievergelijking met 'n'

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica".
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 53

Re: Een reactievergelijking met 'n'

Wat mij eerder interesseert is waar je precies vastloopt. Wat is er met de 'n' aan de hand waardoor dat gebeurt?

Ik heb namelijk het donkergrijze vermoeden dat je je kennis netjes in hokjes hebt gestopt: wiskunde en wiskundig denken moet in het wiskundelokaal; scheikunde en scheikundig denken gebeurt in het scheikundelokaal. Het idee dat je wis- en scheikunde combineert... is een beetje raar en eng. Concreet: stel dat 'n' door een 'x' zou zijn vervangen, gaan er dan misschien wat wiskundebellen rinkelen?

Zijdelingse vervolgvraag: stel dat je een verbrandingsvergelijking moet opstellen voor CxHyOz... hoe ziet die er dan uit?

Reageer