[biologie] Zelfopgezette thuisstudie biologie/chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[biologie] Zelfopgezette thuisstudie biologie/chemie

Hoi allemaal, ik droom er al heel lang van om biochemie aan de uni te studeren (ik ben inmiddels 27) maar door persoonlijke omstandigheden is dit er nooit van gekomen.
Nu ben ik van plan een zelf studie te gaan doen met gekochte boeken van het internet (mag alles zijn, bookmacth, bol.com, marktplaats. Ik ben zowel op zoek naar een paar goede algemene boeken als wat meer diepgang in de raakvlakken van de biologie en scheikunde. Mag zeker ook in het Engels! Kan iemand mij wat aanraden?

Gebruikersavatar
Berichten: 228

Re: [biologie] Zelfopgezette thuisstudie biologie/chemie

Hallo, ik studeer biochemie op dit moment. Hieronder een lijst van de meeste relevante boeken die ik gebruik of heb gebruikt naast mijn cursussen.

Voor algemene chemie gebruik ik:
°"Chemistry the central science" van Brown dacht ik
° "Chemistry" van Zhumdahl
° "Chemistry" van Petrucci

Voor biochemie zelf gebruik ik:
*"Principles of biochemistry" van Lehninger
°"Biochemistry" van Stryer

Nog andere boeken die ik gebruik en gebruikt heb zijn:
° Molecular biology of the cell
° Organic chemistry van Bruice



Op www.pdfdrive.com kan je de meeste boeken wel vinden in PDF formaat. Zo kan je misschien wat geld besparen.

Succes met je zelfstudie!



Groetjes

Autodidact1

Berichten: 3

Re: [biologie] Zelfopgezette thuisstudie biologie/chemie

Harstikke bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: [biologie] Zelfopgezette thuisstudie biologie/chemie

Zulke boeken zijn vaak heel duur (meer dan 100 euro komt vaak voor).