[biologie] Pws practicum dromen en slapen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[biologie] Pws practicum dromen en slapen

Hallo, ik en mijn vriendin gaan bijna naar havo 5. We moeten dan een profielwerkstuk maken en we doen het over dromen en slapen. Nu is een practicum of onderzoek verplicht en kunnen we echt niks bedenken wat haalbaar is om te onderzoeken. Weten jullie misschien iets?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: Pws practicum dromen en slapen

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica".
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [biologie] Pws practicum dromen en slapen

Aangezien dromen niet direct te meten zijn zal het inderdaad lastig zijn om hier iets concreets mee te doen. Hoe ben je op dromen en slapen uitgekomen? Wat vind je hier zo fascinerend aan dat je er je PWS aan wilt besteden? Als we je redenatie kunnen begrijpen dan kunnen we misschien helpen met het opstellen van een onderzoeksvraag.

Ik kan me zo voorstellen dat je interviews met mensen die in specifieke groepen vallen kunnen doen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar hoe mensen die blind geboren en mensen die later blind/slecht ziend zijn geworden hun dromen beschrijven in verhouding tot mensen die niet blind zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: [biologie] Pws practicum dromen en slapen

Je zou ook iets kunnen doen met 1 van de sleeptracker apps die er tegenwoordig bestaan voor bv Iphone/watch, fit bit, enz. Als je deze lange tijd gebruikt in combinatie met een droomdagboek vind je misschien bepaalde relaties met je slaapkwaliteit gedurende de nacht.

Reageer