[scheikunde] Zetmeel en suiker in suikerbiet

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[scheikunde] Zetmeel en suiker in suikerbiet

Hallo, ik ben een leerling in de wetenschappen richting 5e jaar. Voor een project moeten ik uitzoeken/bepalen hoeveel zetmeel en suiker er in een suikerbiet zit. Dit moeten we doen via practica's. Ik heb lang gezocht op het internet maar vond niets. Als iemand weet hoe je dit moet doen en mij hierbij zou kunnen helpen, zou ik dat heel erg appreciëren.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Zetmeel en suiker in suikerbiet

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica".
Wat wil je doen?
aanwezigheid aantonen of ook scheiden en kwantificeren?

Dat je op internet niks gevonden hebt lijkt mij sterk. Dat je niet vond wat je zocht kan te maken hebben met de zoektermen die je gebruikt hebt.
Kan je ons vertellen waar en hoe je gezocht hebt?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 3

Re: Zetmeel en suiker in suikerbiet

Hallo, Ik moet beide doen. Ik zocht dingen op als: "Hoeveelheid zetmeel aantonen" "Hoeveelheid suiker aantonen" "Zetmeelgehalte aantonen" "Hoe haal je suiker uit suikerbieten" "Hoe haal je zetmeel uit suikerbieten" enzovoort. Ik vond niet echt iets. Als u weet hoe ik deze dingen moet doen of als u bepaalde sites weer waar ze dat uitleggen, zou ik het heel erg appreciëren als u me dit zou zeggen.

Berichten: 3

Re: Zetmeel en suiker in suikerbiet

ArcherBarry schreef: vr 18 sep 2020, 20:51
Wat wil je doen?
aanwezigheid aantonen of ook scheiden en kwantificeren?

Dat je op internet niks gevonden hebt lijkt mij sterk. Dat je niet vond wat je zocht kan te maken hebben met de zoektermen die je gebruikt hebt.
Kan je ons vertellen waar en hoe je gezocht hebt?

Hallo, Ik moet beide doen. Ik zocht dingen op als: "Hoeveelheid zetmeel aantonen" "Hoeveelheid suiker aantonen" "Zetmeelgehalte aantonen" "Hoe haal je suiker uit suikerbieten" "Hoe haal je zetmeel uit suikerbieten" enzovoort. Ik vond niet echt iets. Als u weet hoe ik deze dingen moet doen of als u bepaalde sites weer waar ze dat uitleggen, zou ik het heel erg appreciëren als u me dit zou zeggen.

Berichten: 391

Re: Zetmeel en suiker in suikerbiet

Je zoektermen zijn niet erg handig.

1e tip, zoek in het Engels
2e tip: het gaat om de bepaling van zetmeel en suiker, zoek dus bv op analysis of starch, of analytical methods for starch. enz.
3e tip: of je nou zetmeel in brood bepaald of in suikerbiet of in aardappels maakt voor het principe niet veel uit, dus breder zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Zetmeel en suiker in suikerbiet

Kijk eens op Wikipedia onder: suikerbiet. Daar staat ook in een hoofdstuk het productie process beschreven.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: [scheikunde] Zetmeel en suiker in suikerbiet

ook de begrippen Kwalificatie en Kwantificatie (ook in het Eggels) zijn belangrijk om te gebruiken

Reageer