[economie] balans inkopen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 90

[economie] balans inkopen

Ik begrijp de 1e niet?
Bijlagen
AF0256FF-AD47-42B2-B615-538FF2F91F41.jpeg

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: [economie] balans inkopen

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?

Berichten: 90

Re: [economie] balans inkopen

ik ben bang dat niemand het weet, weet iemand misschien een ander hulpmiddel voor bedrijfseconomie de methode waar wij mee werken is hopeloos en de docent leest altijd letterlijk de lesbrief voor...

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: [economie] balans inkopen

Kan je wat duidelijker zijn over wat je niet begrijpt ?

De balans moet steeds in evenwicht zijn, dus je koopt iets in,
daarvoor betaal je en ontvang je goederen.

De eene kant van de balans, de bankrekening daalt, maar je bezittingen (voorraad) neemt toe,
het totaal is dan in evenwicht en de balans klopt.

Als een van de twee er niet is, is de balans uit evenwicht. En heb je ergens een tekort of overschot.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: [economie] balans inkopen

Theo vb schreef: zo 07 mar 2021, 10:58 Ik begrijp de 1e niet?
Je hebt inkopen gedaan voor je bedrijf ter waarde van 1000 euro. Op de mutatiebalans zie je aan de debetzijde dat je 1000 euro van je bankrekening hebt gebruikt. Normaal zou de voorraad aan debetzijde ook toenemen met 1000 euro omdat de waarde van je voorraad met dat bedrag is toegenomen. Maar niet dit keer want de levering is uitgesteld. Er moet dus iets gebeuren aan de andere kant van de balans om hem kloppend te houden. De nog niet geleverde goederen worden als een post “inkopen” geplaatst bij crediteuren.
Na het leveren van de goederen kan die post weer verdwijnen en natuurlijk neemt nu de voorraad nu wel toe.

Berichten: 90

Re: [economie] balans inkopen

ik had dit bedacht
Bijlagen
3DC868AC-112E-4F7E-A236-2242D7A4B5FF.jpeg

Reageer