[scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Berichten: 163

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Cd moet je aan de minpool aansluiten zodat ie 2 electronen opneemt om de positieve lading kwijt te raken en wordt neutraal ( geen ion). Cd is dan de oxidator. Ni is de reductor en wordt aan de pluspool aangesloten om 1 electron af te staan.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Knightattack schreef: vr 04 jun 2021, 08:30 Cd moet je aan de minpool aansluiten zodat ie 2 electronen opneemt om de positieve lading kwijt te raken en wordt neutraal ( geen ion). Cd is dan de oxidator. Ni is de reductor en wordt aan de pluspool aangesloten om 1 electron af te staan.
Klopt, en wat wordt dan de situatie als de batterij geheel weer is opgeladen? A, B, C of D?
Het is jammer dat xander_C-137 het al heeft voorgezegd maar probeer het toch ook zelf eens te beredeneren.

Gebruikersavatar
Berichten: 163

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Margriet schreef: vr 04 jun 2021, 13:43
Knightattack schreef: vr 04 jun 2021, 08:30 Cd moet je aan de minpool aansluiten zodat ie 2 electronen opneemt om de positieve lading kwijt te raken en wordt neutraal ( geen ion). Cd is dan de oxidator. Ni is de reductor en wordt aan de pluspool aangesloten om 1 electron af te staan.
Klopt, en wat wordt dan de situatie als de batterij geheel weer is opgeladen? A, B, C of D?
Het is jammer dat xander_C-137 het al heeft voorgezegd maar probeer het toch ook zelf eens te beredeneren.
Het antwoord moet dat C zijn. Daar zijn de elementen in hun originele staat en aan de juiste Polen aangesloten.
Bedankt voor jouw uitleg Margriet.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Graag gedaan maar wat bedoel je met dat de elementen in hun originele staat zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 163

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Margriet schreef: vr 04 jun 2021, 14:03 Graag gedaan maar wat bedoel je met dat de elementen in hun originele staat zijn?
Verkeerd verwoord, ik bedoel de staat waarin ze waren voor gebruik.

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: [scheikunde] redoxreactie oefening (45)

Margriet schreef: vr 04 jun 2021, 13:43 Het is jammer dat xander_C-137 het al heeft voorgezegd maar probeer het toch ook zelf eens te beredeneren.
Je begon over het opladen van een batterij en dat vond ik nog al een vreemde aanpak, daarom zei ik wat ik dacht

Maar daar mee heb ik je plan inderdaad wel wat overhoop gehaald :oops:

Reageer