[wiskunde] verzameling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 817

[wiskunde] verzameling

Kan iemand een goede uitleg en het verschil uitleggen tussen inwendige punten,randpunten,ophopingspunten,geisoleerde punten, afsluitingspunten.
Liefst met voorbeelden.

Het is nogal dringend maar als iemand mij kan helpen zou fijn zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: [wiskunde] verzameling

Wellicht was het een idee om eerst eens te gaan zoeken. Door jouw punten (pun intended) te gaan googelen kwam ik op deze link uit.

viewtopic.php?t=143847

Berichten: 817

Re: [wiskunde] verzameling

Heb het bekeken maar snap het niet zo goed net zoals de ene persoon zegt. Ik snap de definities ook niet

Gebruikersavatar
Berichten: 2.905

Re: [wiskunde] verzameling

wiskunde321 schreef: za 22 jan 2022, 00:51 Heb het bekeken maar snap het niet zo goed net zoals de ene persoon zegt. Ik snap de definities ook niet
Schrijf de definitie van een 'inwendig punt' hier eens op, en geef aan welke gedeeltes van die definitie je wel snapt en welke gedeeltes je niet snapt. Anders kunnen we je echt niet helpen.

Berichten: 817

Re: [wiskunde] verzameling

P is een inwendig punt indien er een omgeving van P bestaat die een deelverzameling is van S
Uitwendig is dan tegenovergestelde.
Randpunt: P is een randpunt indien elke omgeving van P een punt bevat dat tot S behoort en minstens een punt dat niet tot S behoort.
Geisoleerd: Omgeving van P die behalve P geen ander punt van S bevat.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.905

Re: [wiskunde] verzameling

Okee, laten we ons eerst op de volgende definitie concentreren:
wiskunde321 schreef: za 22 jan 2022, 13:58 P is een inwendig punt indien er een omgeving van P bestaat die een deelverzameling is van S
Weet je wat er bedoeld wordt met het begrip 'omgeving' en wat er bedoeld wordt met het begrip 'deelverzameling'?

Berichten: 817

Re: [wiskunde] verzameling

euhm.

Ik met omgeving bedoelen ze denk ik rondom. En deelverzameling een deel van de gegeven verzameling

Gebruikersavatar
Berichten: 2.905

Re: [wiskunde] verzameling

wiskunde321 schreef: zo 23 jan 2022, 01:24 met omgeving bedoelen ze denk ik rondom.
Als het goed is heb je ergens een officiële definitie van het begrip 'omgeving' geleerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: [wiskunde] verzameling

De vraag is denk iets te algemeen gesteld.
Er zijn nogal wat type verzamelingen waar de begrippen wat anders uitvallen.

Berichten: 32

Re: [wiskunde] verzameling

Dit zijn normaal gezien begrippen die heel nauwkeurig zullen gedefinieerd staan in je cursus. Probeer misschien eerst daar de definities te doorgronden.

Reageer