[overig] Studie motivatie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[overig] Studie motivatie

Hallo allemaal,


Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met school, maar nu ik wil de draad graag weer oppakken.
Mijn interesse ligt vooral in het zelf studeren van HAVO wis- en natuurkunde. Er is hierbij één probleempje en dat is dat ik moeite heb met het vinden van de juiste motivatie om hieraan te beginnen.
Zelf weet ik dat ik het beste leer en presteer als ik weet waarvoor ik aan het studeren ben. Wat hierbij heel goed helpt is als ik de theoretische leerstof ook daadwerkelijk praktisch kan toepassen d.m.v. kleinschalige experimenten/projecten.


Ik hoop dat misschien hier mensen zijn die mij hierbij kunnen verder helpen.



Verder hoor ik graag of ik mijn vraag duidelijk gesteld heb.

Technicus
Berichten: 1.151

Re: [overig] Studie motivatie

Vertel eens wat meer over jezelf, dan kunnen we daar rekening mee houden in het antwoord:
Hoe oud ben je, waarom ben je gestopt, wat doe je nu, wat wil je over een paar jaar doen?
En vooral: waarom wil je nu de draad weer oppakken, maar zeg je tegelijk dat je geen motivatie hebt?

Als je heel veel praktijk wilt, en op de wis- en natuurkunde kant zint. Dan kan je ook MBO elektrotechniek ofzo proberen. Dan wordt je wat meer bij de hand gehouden, en meer spul in je handen.

Technicus
Berichten: 1.151

Re: [overig] Studie motivatie

Joo14st schreef: do 26 mei 2022, 18:25
Er is hierbij één probleempje en dat is dat ik moeite heb met het vinden van de juiste motivatie om hieraan te beginnen.
Aangezien je 5 dagen niet op je eigen topic reageert, denk ik dat dat gebrek aan motivatie best nog wel eens een probleem kan zijn.

Reageer