[scheikunde] Eindwerk 6de jaar chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[scheikunde] Eindwerk 6de jaar chemie

Hallo
Ik moet voor mijn laatste jaar school een eindwerk maken, maar weet geen goed onderwerp/onderzoeksvraag
zou iemand mij een paar ideeën kunnen geven?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: [scheikunde] Eindwerk 6de jaar chemie

Op dit forum zoeken (zie zoekfunctie rechtsboven in het scherm) op "profielwerkstuk" of "GIP" levert een hoop resultaten; misschien zit daar een onderwerp tussen dat jou ook aanspreekt.

Dat lijkt me in ieder geval de meest praktische weg. Andere mensen kunnen natuurlijk allerlei dingen roepen en onderwerpen aandragen maar het lijkt me de bedoeling dat je zelf iets zoekt. En dat is iets anders dan aan andere mensen vragen om suggesties.


Nog beter lijkt het me om het wat anders aan te vliegen:

Zet op een rij wat voor onderwerpen je interessant vindt. En dan niet per se binnen de scheikunde, maar juist wat jij in je dagelijks leven interessant vindt of waar je mee te maken hebt. Vanuit daar kun je gaan nadenken wat voor scheikundige aspecten daar aan kunnen zitten, en daarna, wat je daaraan zou kunnen onderzoeken. Men zegt wel eens "chemie is overal" en dat klopt ook wel. Maar als chemie overal is, zijn er dus bij alle dingen wel scheikundige aspecten te bedenken. En dan is de stap naar een onderzoek ook best te doen.

Met dat "dingen erbij bedenken" en "kijken hoe je daar een onderzoek van kunt maken" kunnen ik of andere mensen op dit forum prima helpen. Maar de eerste stap moet je dan zelf zetten. Want de dingen die jij interessant vindt, dat kan alleen jij bedenken...
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer