[wiskunde] discrete en continue kansverdeling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 817

[wiskunde] discrete en continue kansverdeling

Beste

Ik weet wat het verschil tussen een discrete en continue kansverdeling maar ze kunnen ook tegelijk voorkomen en dat kan ik niet zo goed onderscheiden.

Bijvoorbeeld: Bij de analyse van de uitvoeringstermijn voor de ontwikkeling van een nieuw product vindt men dat een cruciale stap, het finaal testen van het prototype, afhankelijk is van voorgaande testen van specifieke onderdelen. Indien deze goed verlopen(men schat hier een kans van 0.8) dan is de testduur T=T1 en T1 is uniform verdeeld in het interval [1,4] weken. Indien de eerste testen fout verlopen, dan is de testduur T=T2 en T2 is uniform verdeeld in het interval [2,7] weken.

Hier is dus een combinatie van discrete kansverdeling en continue maar ik zie naar waar en welke

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.897

Re: [wiskunde] discrete en continue kansverdeling

Je krijgt dan de (gewogen) som van twee continue verdelingen.
Dat lijkt me nog steeds een continue verdeling.

De (continue) verdeling van de lengte van mensen is de gewogen som van de continue verdelingen van lengtes van vrouwen en mannen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.268

Re: [wiskunde] discrete en continue kansverdeling

Bij de analyse van de uitvoeringstermijn voor de ontwikkeling van een nieuw product vindt men dat een cruciale stap, het finaal testen van het prototype, afhankelijk is van voorgaande testen van specifieke onderdelen. Indien deze goed verlopen(men schat hier een kans van 0.8) dan is de testduur 1 week. Indien de eerste testen fout verlopen, dan is de testduur T=T2 en T2 is uniform verdeeld in het interval [2,7] weken.
En nu is het wel een goed voorbeeld.

Reageer