[biologie] effect verdunning enzym

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[biologie] effect verdunning enzym

Hoi, ik heb onverdund enzym toegevoegd aan substraat, maar ik krijg nu op een gegeven moment een horizontale lijn als ik substraatconcentratie uitzet tegen de tijd. Komt dit doordat het enzym verdund is? ik denk van wel maar ik kan dit niet verklaren. Is de interactie tussen enzym en substraat nou zo goed, dat de enzymen al het substarat kunnen omzetten?
Maar hoe zit dit dan als ik verdund enzym gebruikt? waarom krijg ik dan geen horizontale lijn, maar een lneare lijn?

Mvg, joris

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: [biologie] effect verdunning enzym

joriswd schreef: za 28 jan 2023, 13:41 Hoi, ik heb onverdund enzym toegevoegd aan substraat, maar ik krijg nu op een gegeven moment een horizontale lijn als ik substraatconcentratie uitzet tegen de tijd. Komt dit doordat het enzym verdund is? ik denk van wel maar ik kan dit niet verklaren. Is de interactie tussen enzym en substraat nou zo goed, dat de enzymen al het substarat kunnen omzetten?
Maar hoe zit dit dan als ik verdund enzym gebruikt? waarom krijg ik dan geen horizontale lijn, maar een lneare lijn?

Mvg, joris
Ik denk dat je wat meer informatie over je experiment moet geven. Ik (of anderen) kunnen allerlei ideeën aandragen wat er mogelijk aan de hand kan zijn, maar als je wat meer info geeft kunnen de suggesties veel gerichter zijn. Daarom onderstaande vragen:

Hoe komt die grafiek van substraatconcentratie in de tijd tot stand? Hoe heb je die substraatconcentratie precies bepaald? En hoe vaak / hoe snel meet je? Hoe ziet die curve er nu precies uit? Loopt die op een gegeven moment horizontaal (en hoe loopt die dan tot dat moment) of ook al vanaf het begin?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer