Opdracht Evolutionaire Radiatie.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5

Opdracht Evolutionaire Radiatie.

Dag allemaal,

Ik ben bijna klaar met een opdracht voor het vak biologie+ waar ik deze onderstaande opdrachten voor heb gekregen.

Ik had een paar termen graag nader uitgelegd gekregen en wellicht antwoorden op de vragen. 

Ben erg benieuwd naar jullie kijk op deze vragen. Ik vind dit een erg lastig vak en probeer een betere kijk te krijgen op wat mij gevraagd word. 

Alvast dank! 

a) Een 'niche' is voor mij nog steeds een vaag begrip.  Is een combinatie van meerdere ecologische voorwaarden die een soort heeft om zo goed mogelijk te overleven (bij, een bepaald voedseltype, tempratuur, waterdiepte, hoeveelheid licht etc.) Soms hebben twee soorten niches die overlappen, maar exact dezelfde niche kan niet door twee soorten bezet worden. Waarom is dat? 

 
b) In het onderstaand figuur is de evolutie van paarden weergegeven. Ik moest hier een rode diagonaal- stippellijn tekenen die op 2 plaatsen een massa-extincties hebben plaatsgevonden.

c) Ik moest beschrijven wat er gebeurt met de evolutie van paarden op deze momenten.

d) Welk patroon zien jullie wanneer je kijkt naar de evolutie van paarden met betrekking tot wat ze eten? Wat zou dit met niches en extincties te maken kunnen hebben gehad? 

e) Wat zou een andere reden kunnen zijn geweest er er een groep paarden ontstond die gras ging eten in plaats van blaadjes?
 
 
Afbeelding
Bijlagen
12645220_954032181300930_6973421864415708494_n.jpg
12645220_954032181300930_6973421864415708494_n.jpg (67.34 KiB) 2262 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: Opdracht Evolutionaire Radiatie.

Hoe kan ik deze topic verwijderen, kan iemand het verwijderen a.u.b. ? :-)

Reageer