Samenstelling kattestront

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 72

Samenstelling kattestront

Dat roofdierenpoep vies is, en de mest van herkouwers in veel mindere mate, dit moge duidelijk zijn, ook zitten er in roofdierenpoep zo goed als geen materiaal dat weer als voeding voor andere dieren kan dienen. Wat ik mij echter afvraag is wat de samenstelling van roofdieren is wat betreft mineralen, en of planten iets kunnen met kattepoep Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er veel stikstof in kattenurine en kattenpoep, en dat sommige planten daar baat bij hebben. De vraag is dus, hoe erg is het als je tuin als kattenbak gebruikt wordt (afgezien van hygienische vraagstukken, toxoplasmose etc)
Zouden er ook planten baat bij hebben als je in de late herfst en de vroege winter de inhoud van de kattebak met houtvezels door de grond spit? De houtvezels lijken me sowieso geen slecht plan, wordt gewoon afgebroken door schimmels die vervolgens goed voor wormen zijn etc, maar die roofdierenpoep en urine?

Berichten: 656

Re: Samenstelling kattestront

Voor de siertuin is het misschien niet zo erg maar voor een moestuin raad ik het af, vooral de poep verteert te langzaam. Overigens mogen de houtvezels bij het GFT afval dan weet je zeker dat het goed gebruikt wordt.

Reageer