Dode herten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 74

Dode herten

Ik liep in Zuid-Holland in de duinen en daar zag ik vlak bij het water een dood hert liggen met een oor eraf (gebeten denk ik). Ik zag het oor niet liggen en ik zag ook geen dodelijke wond (ik heb het hert niet omgedraaid om te kijken. Het leek net gedood) en 200 meter later zag ik de ribben en de botten van een hert. geen vlees waarschijnlijk opgegeten en de zelfde dader.

Mijn vraag is weet iemand welk dier dit gedaan zou kunnen hebben?

Alvorens bedankt.

Berichten: 656

Re: Dode herten

In Nederland hebben herten geen natuurlijke vijanden, je zou er goed aan doen om het dode hert aan te melden bij een instantie die hierover gaat of de gemeente. 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Dode herten

Het kan goed zijn dat het hert door natuurlijke omstandigheden gestorven is en dat er een vos een oor vanaf gegeten heeft.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Dode herten

Het kan goed zijn dat het hert door natuurlijke omstandigheden gestorven is en dat er een vos een oor vanaf gegeten heeft.
Maar wat verklaart het tweede hert dat wel opgegeten was.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Dode herten

Het kunnen honden geweest wij hebben het hier ook meeegemaakt 2 ontsnapten honden die herten hadden gedood. 1 hond kan niet veel doen maar meerdere?
one day you will know

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Dode herten

Het kunnen honden geweest wij hebben het hier ook meeegemaakt 2 ontsnapten honden die herten hadden gedood. 1 hond kan niet veel doen maar meerdere?

Ik zie een paar honden niet zo snel een hert opeten

Berichten: 656

Re: Dode herten

Hoewel herten geen natuurlijk vijanden hebben in Nederland zijn er wel genoeg aaseters zelfs teveel om op te noemen.
 
http://www.eis-nederland.nl/Portals/4/Actueel/VakbladNatuurBoslandscha-_oktober2016_Aaseters.pdf?ver=2016-12-09-094402-087

Reageer