Who's right, mijn bio leraar of ik?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

Who's right, mijn bio leraar of ik?

Ik weet niet of ik mijzelf gek maak, maar volgens mij heb ik bij deze twee vragen gewoon gelijk?
Mijn antwoorden zijn nog steeds fout geteld, by the way.

Het gaat om de volgende twee vragen:
Afbeelding
Mijn antwoord was als volgt:

Afbeelding
Vervolgens stond dit in het correctie voorschrift:
Afbeelding
Waarop ik dit stuurde ter discussie: (de tekst in het blauw is het antwoord van mijn leraar)
Afbeelding

De screenshots van de andere vraag:
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil geen zeikerd zijn maar vraag me vooral af of er meer mensen hetzelfde antwoord zouden kiezen als ik? :|
':cry:' - Nietzsche

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.900

Re: Who's right, mijn bio leraar of ik?

Tja, als je onduidelijke vragen stelt kun je van alles verwachten.
Dat een boom dood zou kunnen gaan zonder dat de bladeren (uiteindelijk) slap gaan hangen is natuurlijk onzin, tenzij de vraagsteller hard kan maken dat die bladeren af zullen vallen voordat ze slap gaan hangen. Niet waarschijnlijk.

Om te beginnen had de volgorde van de gebeurtenissen in de vraagstelling opgenomen moeten worden.

Over de tweede vraag: Ik ben geen bioloog maar voor zover ik weet worden de lichte delen van de ringen in de zomer gevormd, misschien ook al in het voorjaar.

Als je de boom omzaagt in het begin van het voorjaar (dat kan, afhankelijk van de definitie al op 1 maart zijn), dan zal er geen lichte ring gevormd zijn.

Ik vind jouw twijfels bij de officiële antwoorden volkomen terecht.

Berichten: 12.262

Re: Who's right, mijn bio leraar of ik?

Voor vraag 7 geef ik je zonder meer gelijk. C kan geen correct antwoord zijn, als een boom dood gaat om welke reden dan ook (bijvoorvoorbeeld omzagen) dan gaan de bladeren slap hangen en vallen ze eraf.

10 is een beetje dubieus: Als er 'halverwege het voorjaar' en 'halverwege de zomer' had gestaan was het duidelijk geweest, maar zoals Xilvo opmerkt kan dat net zo goed aan het begin van het voorjaar zijn voordat er iets gegroeid is, en je donkere ring van de vorige zomer als buitenste aantreft.

Reageer