Tweede bachelor

Reageer
Berichten: 21

Tweede bachelor

Beste Wetenschapsforummer's,

Op het moment zit ik in mijn laatste jaar van mijn HBO bachelor. Sinds het derde jaar heb ik mij altijd al afgevraagd of de studie die ik nu doe met de bijbehorende toekomstige banen mij wel echt gelukkig maken. Ik ben toentertijd naar meerdere open dagen geweest op de universiteit, waaronder Geneeskunde en Psychologie omdat het erg kriebelt om de gezondheidszorg in te gaan.

Ik ben nu bezig met mijn afstudeerstage en loop helaas rond met mentale problemen bij een psycholoog, ik doe het daarom ook rustig gaan. De oorzaak hiervan vind ik erg lastig te bepalen, maar ik denk zeker dat de studie + stage die ik nu doe daar aan bij dragen aangezien ik hier niet gelukkig van word.

Ik ben sowieso van plan deze studie af te maken, maar ik vraag mij af of ik niet te oud ben om nog een tweede bachelor + aansluitende master te gaan doen. Ik ben op dit moment 23 en zal na dit afstuderen eerst een tussenjaar nemen om tot rust te komen, dus zal 24 (bijna 25) zijn als ik begin aan mijn nieuwe studie. Als alles volgens plan verloopt zal ik dan op mijn 28e basispsycholoog zijn, waarna ik (zoals het nu lijkt) nog door wil tot praktijkondersteuner en/of GZ Psycholoog.

Ik heb geneeskunde eigenlijk al een beetje uit mijn hoofd gezet omdat ik daar niet de goede profielen voor heb (ik kom van het MBO) en het dus zeer lastig voor mij zal worden om door de decentrale selectie te komen.

Ik hoor graag hoe jullie denken over mijn leeftijd, en of jullie verder nog tips hebben m.b.t. mijn studiekeuze.

Bedankt alvast!

Robert

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Tweede bachelor

Stel dat je (pas) op je 30e klaar bent.
Dan kan je daarna nog ruim 35!!!! jaar werken in je nieuwe vakgebied voordat je met pensioen gaat.

Als je het ook maar enigszins kan betalen, altijd doorstuderen voor iets wat je leuk vind.

Berichten: 21

Re: Tweede bachelor

CoenCo schreef: wo 04 mar 2020, 18:03 Stel dat je (pas) op je 30e klaar bent.
Dan kan je daarna nog ruim 35!!!! jaar werken in je nieuwe vakgebied voordat je met pensioen gaat.

Als je het ook maar enigszins kan betalen, altijd doorstuderen voor iets wat je leuk vind.
Ik vroeg het meer op de manier van of ze mensen die jonger zijn mogelijk voorrang geven bij het solliciteren? Of hebben ze liever iemand die wat ouder is en al wat meer "levens"ervaring heeft?

Reageer