Double slit theory

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Berichten: 254

Double slit theory

Mijn double-slit theory
 
Een elektron gaat door de twee sleuven als we niet kijken, wanneer we kijken-waarnemen, gaat het elektron door 1 sleuf.
Nu is mijn theorie dat men een experiment moet uitvoeren met 4, 6 of meer sleuven, dan is mijn theorie dat het elektron, als we niet kijken, door de 4, 6 of meer sleuven zal gaan. En als we kijken-waarnemen, het elektron door 1 sleuf zal gaan.
 
Ik ben van mening dat het universum zorgt dat alles mogelijk is, en zal alle mogelijkheden, opties benutten. Als we in onze gedachten bepalen om linksaf te gaan, en dat fysiek doen, zal in een andere dimensie elektronen waar we fysiek deel van uitmaken, rechtsaf gaan. Elke keus die we in onze gedachten maken, wordt uitgevoerd binnen onze dimensie en ook binnen andere dimensies. Dit onderbouwt de theorie van een Multi-universum.
De double-slit theorie laat ons zien dat naar mijn mening, Multi-universum realiteit is, als binnen onze dimensie een elektron waarnemen, gaat deze door 1 sleuf, zichtbaar op de achterwand achter deze sleuf. We nemen immers alleen waar wat in onze dimensie zich afspeelt. Als we niet kijken, zal het elektron door beide sleuven gaan, omdat we niet kijken-waarnemen, worden alle optie-mogelijkheden doorlopen dan wel binnen alle dimensies. Als we later kijken-controleren, zien we wel een marker van dit gebeuren, in de vorm van twee strepen op de wand achter beide sleuven. De markeringen op de achterwand achter beide sleuven geeft aan dat het elektron daadwerkelijk door beide sleuven is gegaan terwijl we niet keken. De beweging van het elektron laat een marker achter, maar we kunnen niet waarnemen of het elektron door beide sleuven is gegaan, omdat we een andere dimensie niet kunnen waarnemen.
 
Nu is mijn theorie om hetzelfde experiment met 4, 6, 8 of meer sleuven uit te voeren. Dan ben ik van mening dat 1 elektron door 4, 6, 8 of meer sleuven zal gaan, als we niet kijken, en markeringen achterlaat op de achterwand, achter alle sleuven. Alles is mogelijk in het universum, dus alle opties worden uitgevoerd. Dus als we een experiment doen met 8, 16, 32, 64, 128 sleuven, enzovoort, 1 elektron, als we niet kijken door alle sleuven, gelijktijdig, zal gaan als we niet kijken. Deze theorie onderbouwt naar mijn mening tevens INTAGLEMENT.
 
De theorie geeft tevens aan dat snelheid niet relevant is, en de snelheid van het licht, naar mijn mening ook niet relevant. Het elektron kan op meerde plaatsen tegelijk zijn, dit geeft het experiment aan, en snelheid van het licht heeft er niets mee te maken. Snelheid van het licht is een menselijke waarneming, interpretatie van aardse mogelijkheden, binnen het universum. Deze interpretatie is slechts de eerste trede van begrip van het totale universum.
 
Sign
 

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Double slit theory

Het is me niet duidelijk hoe deze theorie afwijkt van de gewone quantum mechanica.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Double slit theory

Is dit experiment met meerdere sleuven al eens geprobeerd?
one day you will know

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Double slit theory

Ja, kijk eens hier en hier.
 
De opstelling schijnt wel een heel stuk lastiger te realiseren. Een experiment met meer dan drie spleten is mij niet bekend.
 
In deze bijlagen een theoretische verhandeling inzake een drie spleten experiment en het research artikel behorende bij de eerste link:
Quantum Eraser for Three-Slit Interference.pdf
(329.75 KiB) 128 keer gedownload
In search of multipath interference.pdf
(701 KiB) 112 keer gedownload

Berichten: 254

Re: Double slit theory

Dan wordt het hoog tijd dat het experiment zoals ik beschrijf, wordt uitgevoerd. Waaruit zal blijken dat mijn theorie juist zal zijn. Het experiment is niet moeilijker uitvoerbaar, er is gewoon niet aan gedacht. Het resultaat kan zijn, antwoorden op grote vraagstukken zoals multiverse en entanglement. Licht is het minste deeltje aanwezig in het universum, niet bepalend zal zijn voor snelheid zoals velen omschrijven. Snelheid van het licht is niet bepalend voor de kleinste deeltjes in quantum mechanica, entanglement wel. Snelheid van het licht is niet relevant in het universum.
 
Sign

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Double slit theory

Sign schreef: er is gewoon niet aan gedacht.
 
Goh, wat dom van al die duizenden wetenschappers die zich met de quantum mechanica hebben bezig houden!
 
Nou, gelukkig dat we jou hebben en dat jij daar wel aan gedacht hebt! Ik zou als ik jou was de wetenschappelijke wereld maar gauw inlichten, want dit is een ware revolutie.
Sign schreef: Waaruit zal blijken dat mijn theorie juist zal zijn.
 
Ja, inderdaad, dat kan haast niet anders.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 254

Re: Double slit theory

Dit is mijn mening hoe Entaglement werkt, ik gebruik een metafoor om het duidelijk te maken.
Neem 2 drones, beide drones zijn gekoppeld aan een telefoonnummer en aangestuurd door een mobiel. Dit telefoonnummer is gekoppeld aan een vliegprogramma met een aantal vliegbewegingen. Beide drones staan voor me op de grond, als ik het telefoonnummer van de drones intoets, komen beide drones in beweging, en voeren synchroon het vliegprogramma af en landen beiden weer gelijktijdig op de grond. Ze gedroegen zich alsof ze uit 1 entiteit bestaan. Als ik 1 van de drones in een sporthal in Australië plaats, en de andere blijft hier in een hal in Nederland. Wederom het telefoonnummer intoets, komen beide drones in beweging, 1 in de sporthal in Australië en de andere drone hier in de hal in Nederland. Beide drones gedragen zich alsof ze 1 zijn, voeren exact naast elkaar synchroon de vlieg bewegingen uit, ook als zijn ze kilometers van elkaar gescheiden, 1 aan de andere kant van de wereld. Dit is volgens mij Entaglement, de drones bewegen alsof ze 1 eintiteit zijn ongeacht de afstand tot elkaar. Als we 1 drone op de maan zouden plaatsen, in een ruimte met een atmosfeer als op aarde, en de 2de  drone op de aarde, en ik bel ze, (rekening houdend hoe lang het signaal van mijn mobiel onderweg is) reageren beide drones gelijktijdig en maken synchroon de bewegingen en landen gelijktijdig, alsof ze 1 entiteit zijn. Afstand, snelheid van het licht, is niet relevant op dit gebeuren.
 
Nu vervangen we de drones voor 2 elektronen, 1 op de maan en de andere hier op aarde, een signaal naar beide met een opdracht tegengestelde richtingen draaien ten opzichte van elkaar.  Als we de elektron op aarde naar links laten draaien, zal de elektron op de maan direct naar rechts draaien, entaglement zoals men beschrijft. Einstein noemt het spooky action at a distance. De elektronen gedragen zich alsof ze 1 zijn, of gelijktijdig een signaal ontvangen, net als de drones boven omschreven.
 
De double slit theorie geeft aan dat 1 elektron op meerde plekken gelijktijdig kan zijn, vandaar dat de elektron door beide sleuven gaat als we niet kijken. We niet kunnen waarnemen dat de elektron daadwerkelijk door beide sleuven gaat, maar dit wel degelijk plaatsvindt. Ik ben van mening dat de elektron een bit is, net als de bits in een computer en worden aangestuurd. Net als het voorbeeld met de drones, deze worden aangestuurd door een programma dat via een signaal gelijktijdig beide drones bereikt, entaglement, aangestuurd door de mens.
 
Een double-multi slit experiment toont aan en kan aantonen dat er dimensies zijn die we niet kunnen waarnemen. De elektron zich ook binnen deze dimensies manifesteert, allen gelijktijdig. Alle elektronen samen manifesteren zich als 1 entiteit, binnen alle dimensies.
 
Ik ben van mening dat we leven in een simulatie, net als een computer programma, de elektronen zijn bits als in een computer. Het lichaam is de ombouw, het hart de motor, het zenuwstelsel de bekabeling, hersens de hardware, het bewustzijn de software. Ben van mening dat dit alles wordt aangestuurd door een hogere intelligentie. Professor  S. James Gates geeft aan dat in formules van materie de codes zichtbaar worden van 0 en 1, de basis van bits in een computer.
 
Sign

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Double slit theory

maar bij entaglement gaat de informatie simultaan sneller dan het licht aldus en dat is spooky
one day you will know

Berichten: 254

Re: Double slit theory

Entaglement heeft niets te maken met de snelheid van het licht, de informatie is binnen 1 entiteit aanwezig en gelijktijdig in alle elektronen. 1 elektron is gelijk aan alle elektronen, dus allen 1 entiteit. Ongeacht waar ze zich manifesteren waarbij afstand totaal niet relevant is. Als alle elektronen zich als 1 entiteit manifesteren, is er geen afstand. Dus alle info is gelijktijdig aanwezig in alle elektronen, omdat het 1 entiteit betreft. Er is niets  aan! Als men 1 elektron veranderd, heeft dit gelijktijdig invloed op allen, dit is volgens mij entaglement

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Double slit theory

Als men 1 elektron veranderd, heeft dit gelijktijdig invloed op allen
 

Dit is leuke fantasie, maar het heeft geen enkele fysische grond. Denk je wel dat dit grond heeft, kom dan met een betrouwbare bron voor dit statement.

Bij verstrengeling worden bijvoorbeeld elektronenparen gecreëerd met tegengestelde spin. In jouw fantasie zou het wijzigen van de spin van een elektron de spin van alle elektronen in het heelal wijzigen, want ze zijn immers 1 'entiteit'.

In werkelijkheid (lees eens wat over de monogamy of entanglement), kan een elektron slechts met één ander elektron volledig verstrengeld zijn.

Opmerking moderator

Ook in theorieontwikkeling stellen wij eisen aan de kwaliteit van de berichten, zie de "lees dit eerst" aanwijzing van dit forum. Daaruit:

 
Het is niet de bedoeling om er in dit forum zo maar op los te speculeren of te filosoferen.
 
Dus wil je verder met jouw betoog, dan zal je het vanaf nu met wetenschappelijke bronnen moeten gaan staven. Anders gaat het topic op slot.

Berichten: 254

Re: Double slit theory

Vrije wil

Hersenwetenschapper Benjamin libet voerde in de jaren 80 een proef uit met personen waarvan de hersenactiviteit werd gemeten bij het uitvoeren van een beweging of activiteit. Al voordat de proefpersoon een keus had gemaakt wat te doen werd er al hersenactiviteit gemeten, dit suggereert dat er al een keus is gemaakt voordat de daadwerkelijke bewuste keus of handeling. Dit suggereert weer dat er geen vrije wil bestaat omdat volgens de hersenactiviteit de keus al wordt of is gemaakt, alvorens je een bewuste keus maakt.

Wat heeft dit met de Dubbel Slit experiment te maken, volgens mij het volgende; dubbel slit experiment zou kunnen aantonen dat de bovenstaande theorie klop! Omdat wanneer we in het experiment het elektron volgen we een patroon op de achterwand waarnemen als zijnde een enkel spoor op de achterwand achter de sleuf waardoor het elektron werd afgevuurd. En als we niet kijken, het elektron zich voordoet als een wave, en dit zichtbaar wordt op de gehele achterwand achter beide sleuven.

Met andere woorden; de vrije wil van het elektron wordt opgeheven als we het gebeuren waarnemen, als we niet kijken, heeft het elektron een vrije wil en gedraagt zich als een wave en zal overal gelijktijdig zijn. Als we waarnemen is het elektron geordend en gedraagt zich naar onze wil, dimensie, zichtveld, kwantum mechanica level.

Toont het Dubbel Slit experiment aan dat vrije wil niet bestaat!?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.783

Re: Double slit theory

Hoe kom je erbij dat een elektron al of niet een vrije wil heeft?
Waarom zou een uitgebreide golffunctie op een vrije wil duiden en een sterk gelokaliseerde op het tegendeel?
Wordt bij mensen vrije wil opgeheven zodra ze worden waargenomen?
Hoe kom je erbij dat een waargenomen elektron geordend is (en een niet waargenomen elektron dus blijkbaar niet)?
Als het elektron eenmaal waargenomen, geen vrije wil meer heeft maar zich naar onze wil gedraagt, toon je daar dan niet onze vrije wil mee aan?

Wat je schrijft rammelt aan alle kanten.
Sign schreef: ma 08 aug 2022, 23:30 Toont het Dubbel Slit experiment aan dat vrije wil niet bestaat!?
Nee.

Opmerking moderator

Omdat je doorgaat met in het wilde weg speculeren zonder enige onderbouwing of wetenschappelijke bronnen gaat dit topic op slot.

Gesloten