Tijdreizen door verdichting massa

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Berichten: 656

Re: Tijdreizen door verdichting massa

Dat past goed in een stuk dat ik ooit geschreven heb over het zien in vijf dimensies.
 
even laten bezinken dan, ik controleer het wel nog of we niets overzien in deze

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Tijdreizen door verdichting massa

Verdichting van massa buigt de ruimte. Verdichting van massa betekent minder ruimte tussen de atomen. De ruimte tussen de atomen wordt aan de omliggende ruimte gegeven en waarschijnlijk ook energie. Waardoor tijd en ruimte veranderen. Klopt mijn redenering?
one day you will know

Berichten: 656

Re: Tijdreizen door verdichting massa

Nou dan die blauwverschuiving betekent helaas voor jou geen sneller lopende klok, het aantal gebeurtenissen per seconde neemt toe in tijd. De seconde blijft hierbij hetzelfde (als in de vertraagde trein). Zoals bijvoorbeeld bij een film het aantal beeldjes per seconde. Als het aantal beeldjes toeneemt blijft de totale lengte van de film gelijk, je hebt alleen meer beeldjes per seconde. Dus de informatieoverdracht neemt toe in tijd, doch de tijd blijft hetzelfde en die is zoals we weten bij een trein in beweging vertraagd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.932

Re: Tijdreizen door verdichting massa

Helaas voor jou, maar er is niets 'helaas' aan voor mij.
 
Indien het aantal gebeurtenissen (zoals periodes van een oscillator) per seconde toeneemt in tijd voor een externe waarnemer, dan loopt een klok sneller.
 
De rest van je betoog is weer totale nonsens. Het onbegrip spat er werkelijk van af.
 
​Ga de stof eens echt bestuderen in plaats van je eigen 'natuurkunde' te verzinnen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Tijdreizen door verdichting massa

Opmerking moderator

Deze topic strookt niet met de huidige stand van de wetenschap, en is daarom verplaatst naar Theorie-ontwikkeling. Verder wordt de wetenschappelijke methode niet gehanteerd, en dus is de topic gesloten.

Gesloten