kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Berichten: 7

kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Beste lezers,



ik ben trouwen nieuw hier op het forum.

gelieve mij niet te verbeteren op taalfouten etc, ik heb namelijk geen hoge studies gehad maar ik heb een interessante theorie die ik u hier zal uitleggen en hoe ik deze ga testen. Gelieve jullie meningen over deze theorie te geven, ik moet je wel waarschuwen. Het is erg ‘out off the box’



dus enkele jaren valt het me op dat ik enorm veel toevallen meemaak, (bv ik denk aan iets en het gebeurd)

dus begon ik te denken als veel mensen aan hetzelfde denken op een bepaalde manier gebeurd dit dan echt? Of beinvloed dit realiteit?

als dit zo is zijn de mogelijkheden ongelimiteerd.

hoe ik dit ga testen?

ik ben bezig een computerprogramma te maken dat elke minuut een absoluut random getal geeft van 1 tot 9.

Ik zet dit apparaat in een huis met meer dan 3 mensen. Gedurende maanden laat ik op random dagen subtiel een nummer tussen 1 en 9 zien meermaals per dag.

als ik dan later zie dat op de dagen waarop ik nummers heb laten zien, het programma meer dat nummer heeft gerigistreerd dat op die dag in mensen hun gedachten was.

bewijs ik dan niet dat gedachten wel degelijk realiteit kunnen beinvloeden?



als iemand hier gelijkaardige experimenten op kan vinden gelieve me de links door te geven

ps, ik hoop dagt ik dit in het juiste topic heb gezet

mvg

Berichten: 7

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Laat me er nog even bij melden dat ik gewoon wil weten wat wetenschappers hier over denken.
is er een klein percentage dat dit mogelijk is?

Berichten: 66

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Te vaag. Probeer eens het experiment zo op te zetten dat als het werkt je een resultaat kunt melden als "de kans dat dit resultaat optreedt als gedachtenbeïnvloeding niet werkt is kleiner dan 5% en toch is het opgetreden".

Gebruikersavatar
Berichten: 4.502

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Via morfogenetische velden kan informatie worden opgeslagen en doorgegeven, zo heet het. Een gevolg van deze theorie is dat een kruiswoordpuzzel die ’s ochtends in de krant staat, ’s avonds makkelijker op te lossen is. Gedurende de dag hebben allerlei mensen zich het hoofd gebroken over de puzzel. De zo verworven informatie is opgeslagen in het alomvattende morfogenetische veld. Iemand die ’s avonds begint te puzzelen put informatie uit het veld en lost de puzzel snel op.

Berichten: 66

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Sheldrake is wappie. Maar toegegeven, hij is een wetenschapper, gepromoveerd zelfs.

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Ik heb wel eens gehoord dat er een netwerk bestaat van random nummer generatoren, die zodoende de onvoorspelbaarheid maten in de tijd, en dat er tijdens grote gebeurtenissen bepaalde patronen waar te nemen was in die getallen vlak voor de gebeurtenis.
Dit was een keer op Discovery een tijd geleden, ik weet ook niet meer de naam van het project, maar het was wel interessant.

Berichten: 7

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

markos schreef: zo 13 okt 2019, 20:36 Ik heb wel eens gehoord dat er een netwerk bestaat van random nummer generatoren, die zodoende de onvoorspelbaarheid maten in de tijd, en dat er tijdens grote gebeurtenissen bepaalde patronen waar te nemen was in die getallen vlak voor de gebeurtenis.
Dit was een keer op Discovery een tijd geleden, ik weet ook niet meer de naam van het project, maar het was wel interessant.
spijtig dat ik dat heb gemist, al bij al ga ik het hier zelf testen in de afkickkliniek ik houd dit forum zeker op de hoogte bij doorbraak :D

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Volgens mij is dit de site: http://noosphere.princeton.edu/

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Als ik het goed begrijp laat je mensen op een dag een bepaald nummer zien en vervolgens wil je kijken of de computer die geacht wordt volledig willekeurige nummers te generen, vaker dan verwacht met dat nummer komt.

Leuk idee. Hoe wil je die computer willekeurige nummers laten genereren? 'Random number generators' komen niet met echt willekeurige getallen. Als je met hetzelfde 'seed' begint krijg je dezelfde reeks getallen. Daar moet je dus iets anders voor verzinnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Idee: Schijf een computerprogramma dat per dag nagaat welke namen in de nieuwsberichten veel opduiken, die namen zullen dan vanzelf ook meer in de mensen hun gedachten zijn. Daarnaast laat je dan een random "namengenerator" lopen, en kijk je of de uitkomsten daarvan verband houden met wat die dag in het nieuws is. Een dergelijk experiment kan denk ik redelijk objectief uitgevoerd worden.

Wat betreft de meningen van wetenschappers, daar zijn in de loop van de tijd de nodige enquêtes over gehouden. En dat loopt nogal uiteen: er zijn zelfs parapsychologen die er niet in geloven.

Berichten: 7

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Xilvo schreef: ma 14 okt 2019, 09:27 Als ik het goed begrijp laat je mensen op een dag een bepaald nummer zien en vervolgens wil je kijken of de computer die geacht wordt volledig willekeurige nummers te generen, vaker dan verwacht met dat nummer komt.

Leuk idee. Hoe wil je die computer willekeurige nummers laten genereren? 'Random number generators' komen niet met echt willekeurige getallen. Als je met hetzelfde 'seed' begint krijg je dezelfde reeks getallen. Daar moet je dus iets anders voor verzinnen.
dit is dus inderdaad 1 van de problemen waar ik mee kamp

Berichten: 7

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Professor Puntje schreef: ma 14 okt 2019, 11:22 Idee: Schijf een computerprogramma dat per dag nagaat welke namen in de nieuwsberichten veel opduiken, die namen zullen dan vanzelf ook meer in de mensen hun gedachten zijn. Daarnaast laat je dan een random "namengenerator" lopen, en kijk je of de uitkomsten daarvan verband houden met wat die dag in het nieuws is. Een dergelijk experiment kan denk ik redelijk objectief uitgevoerd worden.

Wat betreft de meningen van wetenschappers, daar zijn in de loop van de tijd de nodige enquêtes over gehouden. En dat loopt nogal uiteen: er zijn zelfs parapsychologen die er niet in geloven.
dit lijkt me inderdaad een beter idee dan nummers te gebruiken.
het is ook moeilijk om mensen aan nummers te doen denken, namen lijkt me makkelijker

danku voor de tip

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

flash4fun schreef: ma 14 okt 2019, 11:40 dit lijkt me inderdaad een beter idee dan nummers te gebruiken.
het is ook moeilijk om mensen aan nummers te doen denken, namen lijkt me makkelijker
Maar de resultaten lijken me wel veel lastiger statistisch te kwantificeren.
Sowieso zullen sommige namen al vaak in het nieuws zijn (Donald Trump - en kies je voor voornamen of achternamen?).
Namen kun je natuurlijk niet willekeurig genereren uit losse letters. Je moet al beginnen met een lijst van namen waaruit je kunt kiezen. Zul je net zien dat er een nieuw iemand in het nieuws komt met een naam die niet in de lijst voorkomt.
Hoe behandel je verschillende spellingen? Is Rebecca hetzelfde als Rebekkah?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Wellicht zou je van te voren kunnen beslissen welke namen je gaat volgen? Of je zou nieuw opduikende namen aan de lijst kunnen toevoegen om te zien of de mate waarin ze in het nieuws blijven zich in de uitkomsten van de random namengenerator weerspiegelt. Er is wel het nodige statistische werk te doen om alles goed door te rekenen, maar voor de rest is de proefopzet in de dagelijkse realiteit al gegeven.

Of je volgt de namen van landen, die veranderen wat minder snel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: kunnen gedachten de realiteit beinvloeden? test

Iets heel simpels om te kijken of er sowieso iet uitkomt: Iedereen weet welke dag van de week het is.
Kijk eens of op maandag de toevalsgenerator vaker voor het woord 'maandag' kiest dan op andere dagen.

Statistisch makkelijk te verwerken omdat gemiddeld elke dag even vaak voor zou moeten komen.
Enige probleem is het vinden van een goede willekeurige getallen generator.
Een geigerteller die elke paar seconde een pulsje geeft, waarbij je kijkt waar een teller die voortdurend heel snel van 1 t/m 7 telt op dat moment is, zou moeten werken.

Reageer