Toelatingsproef arts-tandarts

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Aw, da's zuur. Succes in augustus (aan de vragen die je hier stelt te zien, ben je van plan om een tweede keer deel te nemen).
Ja, eerst vond ik het zelfs grappig: ik had totaal niet de verwachting dat ik een kans maakte, zeker niet omdat ik maar iets meer dan een week geleerd had, maar toch toch nog 21,48...vooral mijn moeder vond het zonde..

Nu ben ik zelf toch ook wel aan het vloeken bij de gedachte dat ik bij de eerste keer geslaagd had kunnen zijn als ik maar iets meer had gedaan.

Dankje wel...dat klopt ;) ik wil deze keer goed voorbereid zijn, daarom ben ik al begonnen met fysica (mijn struikelvak).

Berichten: 1

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Heeft er iemand wat meer informatie/voorbeelden voor het gedeelte arts-patiënt.

Welk standpunt is het juiste volgens de examencommissie?

Berichten: 17

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

@jjj: je moet goed de informatiebrochure lezen, over het "horizontaal communicatiemodel". Je moet dat zo goed mogelijk proberen te volgen voor het arts-patiëntgesprek.
Gratis voorbeeldvragen van de toelatingsproef geneeskunde: http://toelatingsexamen.110mb.com

Gebruikersavatar
Berichten: 26

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Er valt voor elke mogelijkheid wel iets te zeggen en zelfs jij die medisch geschoold bent, geeft niet het antwoord dat door de examencommissie als het enige juiste wordt aanvaard.
Mja, je moet al half autistisch om niet een beetje in te kunnen schatten wat zo'n commissie wil horen.

Maar nee, alle gekheid op een stokje, dit is wel heel makkelijk. Kom maar op met die andere voorbeelden!

Overigens, hoeveel tijd heb je per onderdeel?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Mja, je moet al half autistisch om niet een beetje in te kunnen schatten wat zo'n commissie wil horen.


Bedankt voor de diagnose. Daarom wil ik later als neuroloog ook alleen patienten met een linkszijdige CVA; dan praten ze in ieder geval niet terug ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8.614

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Apollinisch schreef:Mja, je moet al half autistisch om niet een beetje in te kunnen schatten wat zo'n commissie wil horen.

Maar nee, alle gekheid op een stokje, dit is wel heel makkelijk. Kom maar op met die andere voorbeelden!
De voorbeeldvraag op de website is inderdaad één van de eenvoudigste (wat niet wegneemt dat er ook hier mensen zijn die het "goede" antwoord niet vinden en dat zijn heus niet allemaal "halve autisten"). Zie de volgende topics voor andere voorbeelden:
Overigens, hoeveel tijd heb je per onderdeel?
Voor het voormiddaggedeelte (de wetenschappen), krijg je drie uur (voor 40 vragen). De redeneerproef en de stilleesteksten duren elk 50 minuten (voor respectievelijk 50 en 30 vragen). Het onderdeel arts-patiënt telt eveneens 30 vragen, maar ik weet niet meer met zekerheid hoe lang je daarvoor kreeg.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 136

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Voor het voormiddaggedeelte (de wetenschappen), krijg je drie uur (voor 40 vragen). De redeneerproef en de stilleesteksten duren elk 50 minuten (voor respectievelijk 50 en 30 vragen). Het onderdeel arts-patiënt telt eveneens 30 vragen, maar ik weet niet meer met zekerheid hoe lang je daarvoor kreeg.


Ik denk dat je daar in juli 40 minuten voor kreeg, maar dat is eigelijk ruim voldoende.

Je hebt er zoiezo een klein 10-tal die je zo kan beantwoorden en dan kan je op de rest nog rustig nadenken.

Berichten: 8.614

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Ik denk dat het inderdaad 40 minuten waren, nu je het zegt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

helaas..het examen ging nog slechter dan in juli...ik verwacht dus niet geslaagd te zijn..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Zou spijtig zijn...... ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

tja...het gebeurt maar heel zelden dat ik ergens heel veel moeite voor doe EN tegelijk er in slaag...sorry voor de portie zelfmedelijden, maar dat is gewoon een feit...en nu weet ik ook niet meer wat ik wil doen...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Kop op...! Je kan biomedische wetenschappen gaan doen, eventueel het toelatingsexamen volgend jaar weer proberen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Ja, maar als ik dan weer niet geslaagd ben, zit ik als het ware 'vast' in die richting, terwijl ik biomedische niet echt als volwaardige 'loopbaan' aan de universiteit wil doen...no offence voor de biomedici hier, helemaal niet, maar ik heb gewoon uit de informatie over verschillende richtingen opgemaakt dat biomedici veel minder mogelijkheden hebben dan artsen die de research ingaan en dat er meer kans is op minder aantrekkelijk, routineus labowerk...spreek me gerust tegen! Ik zeg alleen maar door wat ik gelezen en gehoord heb. Uit ervaring kan ik namelijk niet spreken. Ik zou het wel doen omdat de stof me interesseert, maar ik wil ook zoveel mogelijk opties behouden.

Ik zeg al maanden dat het ofwel geneeskunde ofwel biochemie&biotechnologie wordt...maar nu begin ik daar weer aan te twijfelen...als ik niet geslaagd ben, denk ik dat ik ga twijfelen tussen B&B en 'gewone' biologie...dat is namelijk algemener, denk ik en daar kun je nog geneticus, gedragsbioloog, enzovoort mee worden, terwijl B&B al direct toegespitst is op het genetische...dat is ook wel het gebied dat me het meeste interesseert, maar toch..

Een vriend van me raadt B&B aan (zelf gaat hij Fysica&Sterrenkunde studeren), volgens hem zit er meer toekomst in (maar mss is dat wat subjectief, aangezien hij een hekel heeft aan het vak 'biologie' :P )

Ik weet dat er nog geen resultaten bekend zijn en dat de (heel geringe) kans er nog in zit dat ik geslaagd ben, maar toch denk ik dat het tijd wordt om daar grondig over na te denken..ik wou dat ik eens wist wat ik wilde... ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Ik weet dat er nog geen resultaten bekend zijn en dat de (heel geringe) kans er nog in zit dat ik geslaagd ben, maar toch denk ik dat het tijd wordt om daar grondig over na te denken..ik wou dat ik eens wist wat ik wilde... ;)


Eventueel kun je het volgend jaar in Belgie én Nederland proberen. Omdat je een Belgisch diploma hebt moet je je wel laten informeren door de universiteit waar je wilt studeren.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8.614

Re: Toelatingsproef arts-tandarts

Ook ik zou het erg jammer vinden mocht je niet geslaagd zijn, zeker gezien je geweldige inzet en voorbereiding.
Ja, maar als ik dan weer niet geslaagd ben, zit ik als het ware 'vast' in die richting, terwijl ik biomedische niet echt als volwaardige 'loopbaan' aan de universiteit wil doen...
Helemaal vast zit je natuurlijk nooit. Als je na een jaar biomedische gedaan te hebben opnieuw tweemaal niet door het toelatingsexamen geraakt (en die kans lijkt me redelijk klein) en niet nog een jaar biomedische wilt doen, kun je nog steeds van richting veranderen. Ik weet niet in hoeverre de vakken van biomedische en biologie of biochemie&biotechnologie overlappen, maar het is zelfs mogelijk dat je bij een overstap naar één van die richtingen een aantal vakken kunt meenemen. Dan is dat jaartje biomedische toch niet helemaal "verloren". Ik zou me alleszins eens informeren over die mogelijkheden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer