leerstof

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 421

leerstof

Wat bedoelen ze bij Fysica - elektrostatica met:

- krachtwerking tussen puntladingen in eenvoudige configuraties

-elektrisch veld rondom enkele puntladingen: richting, zin en grootte

is dit over de toepassingen die je moet kunnen? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: leerstof

Ik neem aan dat daar inderdaad een aantal oefeningen/vraagstukken kunnen over gemaakt worden: bvb. 3 puntladingen op 1 lijn, met de vraag welke kracht ze op elkaar uitoefenen, berekenen van de grootte van het electrisch veld veroorzaakt door een aantal puntladingen waarbij de richting en zin mee moeten in rekening gebracht worden (afhankelijk van of het positieve of negatieve ladingen zijn), enz.

Maar ik neem aan dat je daar wel eerst uitleg over krijgt natuurlijk.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: leerstof

dannypje schreef: zo 13 jan 2013, 15:50
Maar ik neem aan dat je daar wel eerst uitleg over krijgt natuurlijk.
Nou nee. De "uitleg" gaat niet verder dan kort en bondig omschrijven omtrent wat kennis/vaardigheid van een kandidaat verwacht wordt. En dat gaat dus niet verder dan
- krachtwerking tussen puntladingen in eenvoudige configuraties

- elektrisch veld rondom enkele puntladingen: richting, zin en grootte


Ik zal zo eens door ons oefenmateriaal bladeren en de oefeningnummers noteren die hiermee te maken hebben
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: leerstof

hebben direct (of soms ook alleen zijdelings) met elektrostatica te maken zoals het in de omschrijving is bedoeld:

de oefeningen 15, 23, 33, 41, 48, 49, 56, 66.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 56

Re: leerstof

Jan van de Velde schreef: hebben direct (of soms ook alleen zijdelings) met elektrostatica te maken zoals het in de omschrijving is bedoeld:

de oefeningen 15, 23, 33, 41, 48, 49, 56, 66.
Hallo,
 
mag ik vragen vanwaar de oefeningen komen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: leerstof

De bron staat er bij elke oefening bij vermeld
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 56

Re: leerstof

Jan van de Velde schreef: De bron staat er bij elke oefening bij vermeld
Ahnee ik bedoel de oefeningen die u heeft opgenoemd zou ik ook graag willen maken, waar kan ik ze vinden? 
 
Jan van de Velde schreef:
Ik zal zo eens door ons oefenmateriaal bladeren en de oefeningnummers noteren die hiermee te maken hebben
Waar vind ik het oefenmateriaal?
 
mvg

Reageer