Gifwolk

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 485

Gifwolk

ANTWERPEN - In de Antwerpse haven is donderdag een gifwolk ontsnapt uit een gekantelde vrachtwagen. In een straal van vijfhonderd meter rond het voertuig is iedereen geëvacueerd, aldus de VRT-radio. Inmiddels zijn twaalf mensen overgebracht naar het ziekenhuis.


Door het ongeval is de A12 (in Nederland A4) van Antwerpen naar Bergen op Zoom afgesloten.


De politie vraagt mensen in een wijde omgeving van het ongeval om ramen en deuren gesloten te houden. Voor mensen die menen door het gif bevangen te zijn, is er een speciaal opvangpunt vanwaar ze eventueel naar het ziekenhuis kunnen worden gebracht.


Het gif waar het om gaat, is broom. Dat wordt onder meer gebruikt in insecticides en in brandblussers.


bron: ANP

Berichten: 778

Re: Gifwolk

Wat kun je er van krijgen als je het inademt bijvoorbeeld ??

Ik hou toch altijd goed het nieuws in de gaten maar dit is mij niet opgevallen :D

Berichten: 485

Re: Gifwolk

Ongeveer hetzelfde als met chloor maar dan schadelijker en erger. Het ruikt ook een beetje zo.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Gifwolk

ik heb nog een link gevonden waar alles over deze stof instaat beschreven een soort van chemie kaart voor broom gas.

broomkaart


MvG Ron Afbeelding

Berichten: 10

Re: Gifwolk

hy

wat ik weet dat (Br) een effect op de centraal zenuwen,en kan op bepalde concentratie tot kanker lieden,

daar ben ik niet helmaal zeker :D

Reageer