laserpen kopen

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

laserpen kopen

Hallo allemaal!

Ik ben Jacco, ik zou graag wat advies willen over de aanschaf van een laserpen om sterren aan te wijzen. Een vriend van mij doet dit al een tijdje met een kleine laserpen maar deze is stuk gevallen helaas :cry: , we willen nu samen een wat sterkere groene laserpen kopen. We hebben de professionele laserpennen gezien op << modknip >>.

Ik heb hier wat vragen over, hopelijk kunnen jullie dit beantwoorden.

- is een 50mW of 200mW sterkte beter om aan te wijzen?
- zou 1mW voldoende zijn, ik denk zelf dat dit niet niet sterk genoeg is.
- heeft iemand dit model en weet iemand hoelang de batterij meegaat?

Berichten: 2

Re: laserpen kopen

Zie nu dat ik het misschien niet op het juiste forum 'sterrenkijken' hebt geplaatst, sorry!

Berichten: 3.915

Re: laserpen kopen

Jacco1994 schreef: za 06 jun 2020, 12:59 - is een 50mW of 200mW sterkte beter om aan te wijzen?
- zou 1mW voldoende zijn, ik denk zelf dat dit niet niet sterk genoeg is.
- heeft iemand dit model en weet iemand hoelang de batterij meegaat?
50-200mW lasers zijn verboden omdat het vermogen zodanig hoog is dat je er ernstige oogschade aan overhoudt als je per ongeluk een keer in de straal kijkt, ook als dat vanaf 100 meter gebeurt. als je dat niet weet kun je zomaar iemand blind maken. Voor aanwijzen van sterren heb je aan 5mw groen zeker genoeg omdat groen al veel beter zichtbaar is dan rood.

Berichten: 1

Re: laserpen kopen

Jacco1994 schreef: za 06 jun 2020, 12:59 Hallo allemaal!

Ik ben Jacco, ik zou graag wat advies willen over de aanschaf van een laserpen om sterren aan te wijzen. Een vriend van mij doet dit al een tijdje met een kleine laserpen maar deze is stuk gevallen helaas :cry: , we willen nu samen een wat sterkere groene laserpen kopen. We hebben de professionele laserpennen gezien op << modknip >>.

Ik heb hier wat vragen over, hopelijk kunnen jullie dit beantwoorden.

- is een 50mW of 200mW sterkte beter om aan te wijzen?
- zou 1mW voldoende zijn, ik denk zelf dat dit niet niet sterk genoeg is.
- heeft iemand dit model en weet iemand hoelang de batterij meegaat?


ik wil er een kopen? kun je me een suggestie geven?

Reageer