Werken bij NASA!!

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Werken bij NASA!!

hallo,

ik wil later graag een baan bij NASA/ESA. Als engineer of programmeur. Ik ga naar HAVO 4 en ik zou graag willen weten wat voor opleiding ik moet gaan doen om dit voor elkaar te krijgen.

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Werken bij NASA!!

Het is niet zinvol voor de NASA om mensen uit het buitenland aan te nemen tenzij ze echt iets te bieden hebben.
Ik zou dus voor de "hoogste" opleiding kiezen, (via VWO of HBO) een relevante universitaire studie doen.

Verder doet NASA ook militaire missies, misschien moet je daarom wel VS staatsburger zijn om er te kunnen werken. Ik weet dat niet, maar ik zou het zeker even uitzoeken.

Waarom zou je niet voor ESA kiezen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Werken bij NASA!!

Op TUe vind je mooie bachelor opleidingen:

https://www.tue.nl/en/education/degree- ... -programs/

Waar ligt jouw interesse?

Grof gezien heb je mensen die zijn:

Denker: iemand die alles graag abstract zien en bedachtzaam zijn.
Doener: iemand die doelgericht is en dingen aanpakt en realiseert.
Controller: iemand die regels creëert en bewaakt.
Connector: iemand die kan communiceren en verbinden van mensen en doelen.

Wie ben jij van een of meer van die vier? Op welke van de vier licht jouw interesse en respecteer jij? Vergis je niet: misschien veronderstel je een denker te zijn maar ben je een doener! Je moet een reisje maken in jouw innerlijke wie je bent. Vraag ook meerdere mensen uit jouw omgeving wie je bent.

Hierna kun je afvragen wat bij jouw past:

Mechanisch: wil je iets designen met CAD het integreren het samenbrengen van mechanica en electronica in een geheel. Hier ben je heel doelgericht bezig.

Electronica: wil je electronica aansturingen integreren. Designing en berekenen. Ook een deel programmeren.

Controls: Software architectuur definieren. Programmeren (computers, PLC's..) voor aansturing.

Technische Natuurkunde: processen beschrijven experimenten definieren, uitvoeren, uitwerken en vrijgaven. Dus werken met "perfecte" tools gemaakt door Mechanisch en Electronica? (vaak werkt alles niet perfect en volgens plan).

Technische Wiskunde: Zeer brede opleiding waarbij focus op wiskunde ligt. Ondersteuning geven aan alle hierboven beschreven gebieden. Bijvoorbeeld: het maken van een bewegingsmodel voor robot met 10 assen.

Misschien kun je na een bachelor een master volgen en hierna een studie in Amerika.

Vergeet niet dat ruimtevaart en medische industrie alles een zeer hoog kwaliteits niveau heeft. Hierdoor kan alles zeer bureaucratisch lijken. Dit kan stress opleveren: je wilt/moet iets doen maar word afgeremd door regels. Je moet een persoon zijn wat regels en routines accepteert en heel soms bekritiseerd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Werken bij NASA!!

Bij ESA werken niet alleen technische mensen maar ook administratief of juridisch geschoolde mensen. Er is een juridische afdeling, elk project heeft administratieve krachten en de afdeling financiën heeft natuurlijk mensen die kennis hebben op dat gebied. Verder is er de beveiliging, receptie etc.

Berichten: 18

Re: Werken bij NASA!!

Rhiannon schreef: za 20 mar 2021, 15:34 Bij ESA werken niet alleen technische mensen maar ook administratief of juridisch geschoolde mensen. Er is een juridische afdeling, elk project heeft administratieve krachten en de afdeling financiën heeft natuurlijk mensen die kennis hebben op dat gebied. Verder is er de beveiliging, receptie etc.
Er is ook vast een kantine en er zijn schoonmakers.
Heel interessant we kunnen vanalles opnoemen, maar dat is niet wat TS wil.
ik wil later graag een baan bij NASA/ESA. Als engineer of programmeur.

Berichten: 49

Re: Werken bij NASA!!

Ik zou hier eens kijken, ik weet niet of je hobby's hebt in die richting maar een technische opleiding lijkt me dan wel handig.
Programmeren kun je eventueel zelf aanleren, daarover is genoeg te vinden op internet. Stoeien met Arduino, raspberry PI en microbit is ook leuk om feeling te krijgen met verschillende technieken.

http://www.esa.int/Space_in_Member_Stat ... s_begonnen

Reageer