Hitler en Caesar?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Hitler en Caesar?

Hallo
 
Ik ben aan het werkenaan een onderzoeksopdracht rond Hitler en Caesar. Weet iemand toevallig goede, betrouwbare bronnen?
 

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: Hitler en Caesar?

Adrian Goldsworthy, Caesar life of a colossus.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: Hitler en Caesar?

Voor Hitler zou je kunnen beginnen met:  Ian Kershaw
 
Maar om een goed beeld te krijgen van de twee moet je nog heel wat af lezen, dat doe je
niet op een namiddag. Hitler was wel geïnspireerd o.a. door de Romeinen.
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Hitler en Caesar?

Als je een studie aan het maken bent is zelfs een boek als ''mein kampf'' (welke een titel heeft die is uitgekozen door de eerste uitgever) van Adolf Hitler zelf een boek die je zou moeten lezen.
Carrol Quigley's boek over de opkomst en odergang van civilisatie (meervoud). http://www.carrollquigley.net/pdf/Tragedy_and_Hope.pdf
Ian Kerhaw 's tweedelige biografie over de persoon Adolf Hitler is anders een behoorlijke pil om van begin tot eind te lezen, te weten twee boeken van elk 8 a 900 pagina a5 formaat.
Overigens lees ik de laatste tijd een boekvertaling van Allan Bullcock "a study in tyranny".
Beide rijken hebben hun doorwerkingen tot in deze tijd, en delen gemeenschappelijke doelen te weten "een verenigd europa". Onzin dus. En vele geschriften.
De betrouwbaarheid van bronnen valt altijd over te twisten.
12345678987654321

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: Hitler en Caesar?

Heisenberg schreef: Als je een studie aan het maken bent is zelfs een boek als ''mein kampf'' (welke een titel heeft die is uitgekozen door de eerste uitgever) van Adolf Hitler zelf een boek die je zou moeten lezen.
Carrol Quigley's boek over de opkomst en odergang van civilisatie (meervoud). http://www.carrollquigley.net/pdf/Tragedy_and_Hope.pdf
Ian Kerhaw 's tweedelige biografie over de persoon Adolf Hitler is anders een behoorlijke pil om van begin tot eind te lezen, te weten twee boeken van elk 8 a 900 pagina a5 formaat.
Overigens lees ik de laatste tijd een boekvertaling van Allan Bullcock "a study in tyranny".
Beide rijken hebben hun doorwerkingen tot in deze tijd, en delen gemeenschappelijke doelen te weten "een verenigd europa". Onzin dus. En vele geschriften.
De betrouwbaarheid van bronnen valt altijd over te twisten.
de drie delen van van Richard Evans : the coming of the third reich, the third reich in power, the third reich at war zijn ook de moeite. Niet gemakkelijk om door te nemen maar wel de moeite.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Hitler en Caesar?

Heisenberg schreef: ma 27 mei 2019, 14:23 Als je een studie aan het maken bent is zelfs een boek als ''mein kampf'' (welke een titel heeft die is uitgekozen door de eerste uitgever) van Adolf Hitler zelf een boek die je zou moeten lezen.
Carrol Quigley's boek over de opkomst en odergang van civilisatie (meervoud). ][/i]
Ian Kerhaw 's tweedelige biografie over de persoon Adolf Hitler is anders een behoorlijke pil om van begin tot eind te lezen, te weten twee boeken van elk 8 a 900 pagina a5 formaat.
Overigens lees ik de laatste tijd een boekvertaling van Allan Bullock "a study in tyranny". in 1983 gedrukt. Misschien vind ik deze verhandeling nog beter dan die van Dhr.Kershaw
Beide rijken hebben hun doorwerkingen tot in deze tijd, en delen gemeenschappelijke doelen te weten "een verenigd europa". Een utopie. 8-)
edit uitgevoerd op 4.00 15-1-2020

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Hitler en Caesar?

?!hier lees ik bij mijn ge-editted bericht dat het een uur en 2 minuten later is?? wtf!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Hitler en Caesar?

Staat je klok wel goed?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.448

Re: Hitler en Caesar?

Heisenberg schreef: wo 15 jan 2020, 04:04 ?!hier lees ik bij mijn ge-editted bericht dat het een uur en 2 minuten later is?? wtf!
Zie deze
https://www.wetenschapsforum.nl/viewto ... 7&t=209296

Reageer