[NL recht] Corona avondklok wel of niet in werking

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 821

[NL recht] Corona avondklok wel of niet in werking

Is de avondklok op dit moment wel of niet actief?
Want op wetten.nl staat:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0044837/2021-02-22
Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19
Geldend van 22-02-2021 t/m heden

Hierin staat:
"De Tijdelijke regeling landelijke avondklok covid-19 wordt, met uitzondering van artikel 6 van die regeling, aangemerkt als een geldende regeling als bedoeld in artikel 58j, eerste lid, aanhef en onder f, van de Wet publieke gezondheid."


Dus de verwijzing naar de andere wet is nog actief. Maar in die wet staat:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044738/2021-02-09
Artikel 1 [Vervallen per 03-03-2021]
"Het is verboden tussen 21.00 uur en 04.30 uur te vertoeven in de openlucht op het grondgebied van het Europese deel van Nederland."


Dus hoewel ze de datum van de hoofdwet hebben verlengd, staat in die andere wet een einddatum bij de avondklok. Er wordt dus op dit moment verwezen naar een wet die niet langer actief is.


Aangezien de bureaucratie , regels en wetten van de overheid zo'n puzzel is, vraag ik mij af of er misschien nog geheel parallel aan dit alles een andere wet is die ik niet kan vinden, maar dit alles toch weer recht trekt.
Anders lijkt het mij dat er op dit moment geen avondklok is.


Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: [NL recht] Corona avondklok wel of niet in werking

Juist, precies dit is wat mij zo enorm stoort aan de bureaucratie in dit land. Van wetten tot normen en het bouwbesluit.

Ik vind toch een pad, als dat dan volg moet ik toch het volledige verhaal hebben. Dan hoort er toch niet compleet ergens anders een uitzondering te staan. zo kan ik toch nooit nagaan of ik het compleet heb.

Eens in de 4 jaar is een schrikkeljaar, maar eens in de 100 jaar niet, en dan 400 jaar weer wel. Die informatie moet je toch allemaal gezamenlijk geven, en niet alles ergens anders neerzetten.
Dit stoort mij zo enorm, zo vaak twijfel ik of een lasberekening of sterkte berekening / FEM-analyse wel goed/volledig is, of ik niet iets vergeet of fout doe wat ik niet zie omdat het niet staat in het pad dat ik volg.

Zo van a = 5
En dan compleet ergens anders, op dinsdagen geldt: a = 6

Dat soort idioterie op zich is al reden genoeg om uit de techniek te gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: [NL recht] Corona avondklok wel of niet in werking

Ik moest dit even van de afschrijven.

Reageer