Vragen van Lars over Microscopie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

nog een vraag ik zou beter een usb microscoop gebruiken zodat ik die aan mijn tablet kan verbinden weet er soms iemand voor
welk gebruik en welke doelheiden 

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Een USB microscoop is veelal van twijfelachtige kwaliteit. Niet gebruiken, je zal er waarschijnlijk geen goede beelden mee krijgen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

ik had dan toch een smartscope gekocht voor tablets en smarthpones iedaal voor mij denk ik toch en heb ze alle twee een smartphone en tablet dus
makelijk te gebruiken 

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

ok de beelden komen morgen groetjes lars 

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Wat een smartscope is, is mij niet duidelijk. Wat ik er zo snel over van online vindt is dat het een veredeld electronisch vergrootglas is. Een degelijke microscoop die je de basisbeginselen van microscopie bij kan brengen is vele malen nuttiger, waardevoller, en zal uiteindelijk ook beter beelden geven.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

ik vroeg mij af dat was van mijn eigen centen maar voor mijn verjaardag zou ik een microscoop set en telescoop set in een vragen 

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Niet doen, die sets zijn waarschijnlijk allemaal speelgoed dan wel rommel. Kies een telescoop die specifiek is voor wat je wilt doen en hetzelfde voor een microscoop.
 
Een reactie op mijn eerder reactie zou zeer op waarde worden geschat.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

de microscoop die ik kochte op de romelmarkt vandaag is echt geweldige zot 
 het is een standar microscoop met revolver platform en een kleuren draaischijf en led lamp
in een deluxe koffer ook   nog op bol.com een edu toys microscoop set gekocht met projector  
en bij m thuis nog een tasco microscoop set in koffer 
 
 
dus drie volledige microscoop sets cool he 
 
 
ok de vraag is hoe kijk je nar kleine grondstoffen en hoe verzamel je er en hoe maak je ze klaar 
dus de vraag is hoe kijk je naar kleine grondstoffen als potgrond zand erts aardgrond klei hoe maak je van grondstoffen om de bekijken onder de microscoop
 

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

ik heb een microscoop met ledlamp een platform kleuren draaischijf grote microscoop van advanced optics in een deluxe koffer 

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Leg een kleine hoeveelheid van wat je wil onderzoeken op een voorwerpglaasje (met een pincet). Doe er voorzichtig een druppel water op en laat vervolgens vanop een hoek van 45 graden een dekglaasje hierop vallen. Dit zorgt er voor dat je geen luchtbelletjes te zien zal krijgen. Leg nu alles op je microscoop. Ik weet niet of je verschillende lenzen hebt met andere vergrotingen maar wees voorzichtig als je met ze draait, ze kunnen anders beschadigen. Gebruik ook altijd eerst de macroschroef en dan de microschroef. Dit is het ongeveer. Het is ook heel leuk vind ik persoonlijk om van groenten en fruit een klein laagje eraf te trekken met een pincet en deze te onderzoeken, ook met planten en zelfs kleine beestjes is dit zeer leuk. Veel plezier met je microscoop.
(PS: probeer ook niet te veel met je vingers aan alles te komen want dit zal er ook voor zorgen dat je je preparaat minder goed zult zien... en reinig ook telkens alles goed na gebruik)

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

het word een twee sets een deluxe microscoop in een koffer en een edu toys microscoop binnenkort een camera

maar hoe maak ik fotos door de microscoop

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Fotos maken via een microscoop kan worden gedaan door specifieke adapters op het oogstuk te monteren. Alternatief zijn er ook microscopen waarbij je een aparte buis hebt waarop een camera gemonteerd kan worden. De soort camera en adapter die je nodig hebt zijn afhankelijk van de microscoop.
 
De microscopen die je hierboven hebt genoemd zijn speelgoed en hebben waarschijnlijk geen adapters beschikbaar aangezien ze veelal niet-standaard maten gebruiken. Je beste optie is waarschijnlijk met een smartphone direct door het oogstuk schieten.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

hallo de vraag is hoe verzamel ik cellen en bacterie en door de microscoop kijken  

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vragen van Lars over Microscopie

Bacterien zal je alleen met een hoge vergroting en het liefst nog een kleuring fatsoenlijk waar kunnen nemen. Een makkelijker en klassiek voorbeeld is de cellen van een ui bekijken. Dit staat bijvoorbeeld hier duidelijk beschreven.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars over Microscopie

canon ixus 3 vintage adpater waar kan ik die online vinden of een universele microscoop camera adapter

Reageer