activated stabilized oxygen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

activated stabilized oxygen

beste forum,

Ik ben nieuw hier, dus zal het kort houden.
voor onderzoek op HBO-niveau ben ik in aanraking gekomen met Activaded Stabilized Oxygen (ASO),
maar na enige research is hier niks over te vinden op wetenschappelijk niveau.

Wij zijn bezig met een onderzoek om ASO toe te voegen aan drinkwater voor kuikens, om de PH in het dier omhoog te krijgen. dit zou er voor moeten zorgen dat de anaerobe bacteriën naar de achtergrond worden gebracht t.o.v. de aerobe (lees goede) bacteriën.

daarnaast weet ik dat vloeibare zuurstof niet zomaar in een flesje verkocht kan worden, ASO dus wel.

Kan iemand mij vertellen wat dit precies kan zijn en of dit complete Bull**** is?

MVG,

D. Van de Kamp
Laatst gewijzigd door diederick123 op di 10 mar 2020, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten: 3

Re: activated stabilized oxygen

hoe is dit gebeurd?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: activated stabilized oxygen

diederick123 schreef: di 10 mar 2020, 11:26 beste forum,

Ik ben nieuw hier, dus zal het kort houden.
voor onderzoek op HBO-niveau ben ik in aanraking gekomen met Activaded Stabilized Oxygen (ASO),
maar na enige research is hier niks over te vinden op wetenschappelijk niveau.
Dat zou kunnen kloppen, want wetenschappelijk gezien is het dikke onzin.

Ten eerste omdat we aan onze zuurstof komen door te ademen, via de luchtwegen dus en op die manier in de bloedbaan. Dat geldt ook voor kuikens. Dat goedje, zelfs al zou het werken, produceert de zuurstof op een plaats waar je er niks mee kunt, en waar het hoogstwaarschijnlijk meer kwaad doet dan goed.

Ten tweede vanwege het "de pH omhoog krijgen". Als zuurstof al iets doet, dan is het de pH verlagen, zuurder maken dus. De pH verhoogt niet en dat is maar goed ook want het lichaam, ook dat van kuikens, is niet gemaakt om met hoge pH's om te gaan.

Ten derde omdat anaeroob en aeroob niet het verschil maakt tussen goed en slecht.

Het is inderdaad geen vloeibare zuurstof. Ook dat is maar goed ook, want vloeibare zuurstof is erg koud en kan bovendien allerlei dingen spontaan laten ontbranden.

Deze flesjes bevatten met name keukenzout, en werken vooral goed als je erin gelooft. Maar ik weet niet of placebo's ook bij kuikens effectief zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: activated stabilized oxygen

Zuurstof wordt toch door het lichaam vervoerd door het te laten roesten met het ijzer in hemoglobine?
Hoe heb je de eiwitten veranderd zodat ze Fe3O4 kunnen dragen? Of zeg ik nu iets geks?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: activated stabilized oxygen

Wat je zegt is inderdaad gek, want het is totaal niet duidelijk waar en op wie je nu reageert, en ook niet waar die eiwitten of het Fe3O4 betrekking op hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: activated stabilized oxygen

Ik reageer op de topicstarter. In het hemoglobine(-eiwit) wordt zuurstof gebonden, maar om O4 (dat is die ASO toch?) te binden zal daar toch iets aan moeten veranderen. Of wordt het op een andere manier door het lichaam van het kuiken vervoerd, aangezien de bedoeling is om het via het drinkwater toe te dienen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: activated stabilized oxygen

O4 bestaat niet. De leverancier bazelt inderdaad wat over "polyatomic tetraoxygen" maar dat is een onzinterm.

Die potjes bevatten gewoon kraanwater, mogelijk met een beetje zout erbij.

Reageer