Vrije weglengte CO2 berekenen

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Dat is dan 2439 maal de vrije weglengte.
 
Ik kan me overigens niet goed voorstellen dat dit daadwerkelijk is wat jullie nodig hebben, maar dat terzijde.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Bedankt voor de hulp!

Ik heb echter nog t één en ander gevonden (zie bijlage (komt uit het boek: Physical

Chemistry

Third Edition

Robert G. Mortimer

Professor Emeritus

Rhodes College

Memphis, Tennessee).

In de tweede bijlage staat MFP CO2 is 39 nm (en staat impliciet het waarom een beetje in (zoek anders op energy storage)).

Nu weet ik niet welke ik moet nemen(?).

Ik dacht bij de eerste van dan deel ik de snelheid van CO2 door het aantal botsingen per seconde, maar dit is dus te kort door de bocht (?).

(De juiste term is dus MFP between CO2-CO2 collisions. (Ook al is the path not free. ;-))
Bijlagen
qsp_chapter5-kinetic-theory.pdf
(298.96 KiB) 304 keer gedownload
CO2-CO2 MFP COLLISIONS.pdf
(2.16 MiB) 130 keer gedownload

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Die 39 nm is de MFP van co2 onder STP, dus niet hetgeen jij zoekt, of toch wel? Niemand die het weet.... :?:.

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Nee. Die zwarte lijn van jouw tekening zoek ik.

Ik vraag me alleen af of het aantal botsingen (gelijk aan aantal MFP's) nu niet verschaalt moet worden tot 2D.
 
Ik las dit:

""After N steps, how far will he be from his starting point? The answer is that his progress is proportional not to N but to N 1/2. For example, if the drunkard takes four steps, each of length l, he will end up at a distance of 2 l from his starting point. Gas molecules move in three dimensions, whereas the drunkard moves in two dimensions; however, the result is the same. Thus, the square root of N multiplied by the length of the mean free path equals the length of the random walk." 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Opmerking moderator

topic heropend na moderatoroverleg
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Uhm. Goed. Ik heb nog niet gesproken met mijn werkgever. Maar ervan uitgaande dat het dus gaat om de totale afstand tussen CO2-CO2 botsingen in lucht (de zwarte lijn) is dat dus 2439 x de MFT.

Nu staat pdf (chapter 5, kinetic energy) dat de MFT 39 nm is.

Maar staat erbij dat hierbij niet de maxwell-boltzmann-verdeling is meegenomen.

Begrijp ik het goed als ik voor de werkelijkheid, waarbij de andere moleculen niet stilstaan, deze afstand (39 nm) mag vermenigvuldigen met wortel(2) voor de werkelijke MFP?

(Kan t niet goed loslaten, wil het nu weten ook.)

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

MFT moet MFP zijn natuurlijk. Zucht. (Ik moet het even loslaten.)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vrije weglengte CO2 berekenen

Opmerking moderator

Topic gesloten. Als eenmaal alles op een rijtje staat kan beter een nieuwe topic gestart worden
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten