automutilatie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: automutilatie

ook even mijn reactie. ik heb zelf een hele tijd geautomutileerd, en heb het er soms nog best wel moeilijk mee. bij mij onstond het door het zogenaamde 'kopieergedrag' denk ik. ik heb er ooit iets over gelezen in een tijdschrift, daarin stond dat die gene zch er beter door voelde. toen ik een keer heleaal down was heb ik het geprobeerd en voor mij hielp het, het is natuurlijk totaal de verkeerde manier om je niet meer down te voelen!!!! veel beter zijn je gedachten op papier zetten of erover praten.
denken is een hobby... en leuke hobby

Berichten: 8

Re: automutilatie

Ik heb Automutilatie nu ruim 15 jaar.Het is begonnen op de basis school groep 7 omdat ik grandioos gepest en mishandeld werd door klas genoten. wat ik over die begin periode kan zeggen is dat ik het niet ben gaan doen door het te kopieëren van een ander of dat ik er anderen over heb horen praten. ik ben zelf op het idee gekomen mijzefl te gaan verwonden, het ging eigenlijk van het een op het andere moment dat eigenlijk meer te maken had met een zelfmoord poging dan Automutilatie. Ik gebruikte destijds een puntenslijper mesje die waren prima en ik wilde mezelf wat aandoen dus begon te snijden. Ik kreeg kort daarna in de gaten dat het me hielp om over moeilijke dingen heen te komen dus deed ik het vaker. En nu 15 jaar laten kan ik niet meer stoppen. Ik heb er heel veel over gepraat, veel therapieen gehad, immers automutilatie komt niet alleen ik heb meerdere stoornissen. Ergens zou ik er wel vanaf willen maar eigenlijk ook niet. Het werkt volgens een 3 stappen plan:

eerst haat je het, daarna raak je er aan gewend en uiteindelijk kan je niet meer zonder

Reageer