studeren met muziek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 333

studeren met muziek

Dag allemaal

Wat vinden jullie van studeren met muziek, een goed of een slecht idee? Met studeren bedoel ik niet echt theorie studeren maar meer oefeningen maken met muziek op de achtergrond etc. Ik heb er al een paar artikels gelezen die zeggen dat het goed kan zeggen, anderen zeggen dan weer dat het ervoor zorgt dat je slechter presteert. Wat vinden jullie hiervan?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: studeren met muziek

Het is heel erg persoonlijk en je moet doen wat jezelf prettig vind.

Studeren of computer werk zonder muziek aan vind ik een hel om te doen terwijl twee van mijn collega's door muziek constant worden afgeleid en het dus vreselijk vinden om muziek aan te hebben op het kantoor.

je raad het dus al, wanneer ik op locatie ben en achter mijn computer werk heb ik dus oortjes in

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: studeren met muziek

Ik weet niet welke artikelen je hebt gelezen, maar voor zover ik weet moet het dan wel achtergrondmuziek zijn. Dus milde techno, ambiance o.i.d. In ieder geval iets zonder zang, geen muziek die je aandacht wil trekken.

Gebruikersavatar
Berichten: 264

Re: studeren met muziek

Ik heb tijdens het studeren altijd 'lofi' muziek op staan. Voor mij werkt dat goed misschien voor jou ook.

Berichten: 3

Re: studeren met muziek

Ik kan altijd goed in de zone komen als ik mijn koptelefoon opzet. Zelfs zonder muziek.

Ik zet altijd wel bekende muziek op een soort van infite loop aan.
Zodat mijn aandacht niet teveel naar de muziek gaat.

Reageer