te veel denken

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: te veel denken

eew schreef:Ik heb het af en toe ook

En dat gaat dan aleen over de zin van het leven en het nut van het heelal.

En als je daar over na gaat denken word je echt helemaal gek.
Ik denk er elke dag aan en nog steeds niet gek. Alhoewel :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: te veel denken

Je was misschien al gek voor je ermee begon? :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Re: te veel denken

Tijd schreef:Die pilletjes (druppeltjes) zou wel es Haldol kunnen wezen. Bestaat al sinds de jaren 60 van vorige eeuw en de Russen gebruik(t)en het om intellectuelen geestelijk af te vlakken in de Goelag   :shock:

Als je het lang genoeg inneemt (enkele maanden) dan is er geen weg terug.

Over die migraine klopt het wel wat je beschrijft. Meestal krijg je hoofdpijn dor het uitzetten van bloedvaten in de hersenen. Je schedeldak kan niet uitzetten, dus drukt het uitgezette hersenvolume tegen je hersenvliezen, wat pijn veroorzaakt. Dus als die anti-migraine medicatie je bloedvaten laat vernauwen, dan neemt je hersenvolume af en is ook meteen de meningiale prikkeling weg   ;)
huh ik heb me anders laten wijsmaken dat migraine bij sporters voorkomt en dat het net is dat je vaten in je kop vernauwen, en dat het bloed niet doorkan, te weinig zuurstof in je kop en zo krijg je koppijn en beschadiging!!

Re: te veel denken

hmm, hier pas ik wel thuis denk ik, om de zoveeltste te zijn in dit rijtje: ik heb dit ook!!!

een goede tip van mij: begin niet met schrijven! dan krijg je de waan dat je ergens komt met je gedachten, maar je berijkt alleen maar de waanzin, in die zin dat waanzin betekent dat alles wat je bedenkt deze wereld verlaat waarin jij moet leven, en dat zonder dat je het beseft omdat jij allen met die gedachten leeft, zo distantieer je je verschrikkelijk en dan als je opmerkt dat er niemand meer is, dan sukkel je door die afleiding helemaal de dieperik in en daar geraak je niet uit, want ondertussen vertrouw je alleen nog jezelf. het beste wat je kunt doen is metgezellen zoeken(meer dan een!!!!) en altijd met meerdere gelijk denken, dat is het allerbeste

Re: te veel denken

Wat is dit geweldig :shock: .

Ik heb dus ook dit probleem. Eigenlijk sinds ik negatieve (in mijn ogen negatief, gewoon levenslessen dus) gebeurtenissen in mijn leven heb meegemaakt. Mijn denken slaat soms echt op hol en het blijft maar door gaan. Nou heb ik laatst een maandje vakantie gehad in een zonnig land, alleen al toen ik uit het vliegtuig stapte stond mijn denkerij dus stil. Totdat ik weer uit het vliegtuig stapte op Schiphol en mijn hersenen weer op tilt sloegen. Ik vind het ook heel moeilijk om gewoon te genieten van dingen, ik denk overal eigenlijk echt serieus over na. Ook wel eens een geintje maar vooral toch serieus en diep nadenken over dingen. Is het misschien angst om de controle los te laten en jezelf helemaal te laten gaan ? In ieder geval GEWELDIG dat er dus meer mensen zijn die dit hebben want ik dacht echt dat er met mij een steekje los zit. En nu ik al die verhalen lees van ieder hier, hebben we niet gewoon iets meer creativiteit in ons brein zitten maar misschien niet weten hoe er mee om te gaan ??

Ik weet dat meditatie of yoga een manier is om de geest tot rust te brengen, in ieder geval de chaos wat te verminderen. Maar mijn denken is te rommelig en te veel om dat te kunnen. Ik heb daardoor het geduld ook niet om er mee te oefenen. Misschien moet ik met hele kleine stapjes beginnen misschien 1 minuut stilte ? Kijken wat er gebeurd.....

Groetjes Sunflower.... 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: te veel denken

Anonymous schreef:
Tijd schreef:Die pilletjes (druppeltjes) zou wel es Haldol kunnen wezen. Bestaat al sinds de jaren 60 van vorige eeuw en de Russen gebruik(t)en het om intellectuelen geestelijk af te vlakken in de Goelag   :shock:

Als je het lang genoeg inneemt (enkele maanden) dan is er geen weg terug.

Over die migraine klopt het wel wat je beschrijft. Meestal krijg je hoofdpijn dor het uitzetten van bloedvaten in de hersenen. Je schedeldak kan niet uitzetten, dus drukt het uitgezette hersenvolume tegen je hersenvliezen, wat pijn veroorzaakt. Dus als die anti-migraine medicatie je bloedvaten laat vernauwen, dan neemt je hersenvolume af en is ook meteen de meningiale prikkeling weg   ;)
huh ik heb me anders laten wijsmaken dat migraine bij sporters voorkomt en dat het net is dat je vaten in je kop vernauwen, en dat het bloed niet doorkan, te weinig zuurstof in je kop en zo krijg je koppijn en beschadiging!!
Mja, je hebt gelijk. Ik was verkeerd. Bij migraine is het door bloedvatvernauwing. Bij hoofdpijn echter zou het ook meningiale prikkeling kunnen zijn door verwijding van vaten. maar dat zou ik voor de zekerheid even moeten opzoeken :?:

Berichten: 87

Re: te veel denken

Ik vind het bijzonder om te zien dat vele mensen het hebben. Ikzelf heb er niet al te veel last van, maar ik heb zo mijn momenten. Dan denk ik bijvoorbeeld: Wat is het toch bijzonder dat wij bestaan; wat gebeurt er na mijn dood; hoe kan ik de wereld verbeteren; hoe ziet de ideale wereld eruit? Soms is het leuk om er over na te denken, maar soms krijg ik een heel naar gevoel, omdat sommige onderwerpen te machtig zijn om over na te denken. En dan blijf je natuurlijk maar denken en denken...

Ik denk dat de beste remedie tegen dit soort gedachten is, om aan dingen te denken die tastbaar zijn en die je leuk vindt en bij jou horen. Denk aan: familie, vrienden, spelletjes die je vaak speelt, muziek waar je van houdt...vooral de muziek, omdat dat ontspant. Meestal ben je die zware onderwerpen dan wel kwijt.

Berichten: 283

Re: te veel denken

Ik heb dit ook in zeer lichte mate. Ik heb het vooral als ik zenuwachtig ben, als ik niets te doen heb of als ik me ***** voel. Dan lijkt af en toe wel op geestelijke ADHD. Na een emotionele uitbarsting (vreugde, verdriet, etc.) komt het wel tot rust. Soms je hoofd leeg maken met meditatie geeft bij mij in ieder geval rust.

Berichten: 32

Re: te veel denken

Ik heb deze probleem absoluut niet. Ik ervaar denken over het algemeen als iets plezierigs, hoewel slapeloze nachten er gevolg van kunnen zijn.

Wel is het zo dat ik een ver verleden erg last kon hebben van denken, vooral wanneer het filosofische of kosmologische dingen betrof. Ik kan me herinneren helemaal gek te zijn geworden van het idee dat ruimte begrenst is.

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: te veel denken

daat heb ik ook wel last van als ik er echt gek van word zet ik de radio gewoon keihart aan dan is er geen ruimte meer voor denken

Berichten: 86

Re: te veel denken

Waarom heeft iedereen problemen met het teveel denken aan negatieve gedachten? :shock:

Ik denk wel veel, maar daarom niet negatief, theorien uitzoeken,.. oorzaken en gevolgen zoeken van alles en nog wat...

Ikzelf heb er geen last van. Mijn omgeving misschien wel soms ;)

Berichten: 14

Re: te veel denken

Ik moest ook altijd aan van alles en nog wat denken, in mijn puberteit smeekte ik ook om eens een moment van rust in mijn hoofd (ik las dat hier ook van iemand). Ook dacht ik dat ik autistisch was, omdat ik de wereld om mij heen vaak niet begreep. Als anderen het schijnbaar leuk hadden vond ik er vaak geen reet aan. Dan voel je je vanzelf een rare.

Voel jij je soms, of regelmatig van een andere planeet komen?

Probeer eens de thuistest op www.mensa.nl of www.mensa.be

Deze test is simpel, maar kan de sleutel blijken te zijn voor het fenomeen waarover hier gesproken wordt. Doe je voor een allereerste keer een IQ test, en is het resultaat bedroevend? Oefen gewoon, koop een pocketboekje met IQ puzzels, en raak er dan wat meer vertrouwd mee. Of kijk op internet, http://test.pagina.nl daar vind je ook vast wel wat testjes om je brein in te tunen. De officiele toelatingstest is overigens wel een stuk moeilijker dan de thuistest en duurt ook veel langer. De toelatingstest is een officiele IQ test die wordt gecontroleerd door een psycholoog. Het is vrij goedkoop, ik meen iets van 25 Euro, dat komt omdat de test in groepsvorm wordt afgenomen. Als je bij een psycholoog gaat testen dan krijg je dezelfde test, maar dan ben je een paar honderd Euro kwijt. Mensa heeft ook communicatieforums, deze zijn echter niet publiekelijk toegankelijk.

Ik zag ook dat hier iemand pilletjes slikt en ADHD is geconstateerd. Vormen van ADHD gaan vaak samen met HB.

Mensa is geen organisatie zoals scientology of zo. Mensa is een belangenvereniging voor hoogbegaafden en hoogintelligente mensen. Het is een 100% eerbare vereniging met een hoog gehalte aan morele integriteit. In Nederland zijn er meer dan 2000 leden. In Belgie tegen de 1000 leden. Wereldwijd zijn het er 100.000. Gewoon een verzameling van mensen met een heel hoog IQ, die rust en spanning vinden door hun ervaringen met elkaar te delen. Velen van ons hebben een zwak voor zaken als wetenschap, filosofie, wiskunde en/of science-fiction, omdat het de geest prikkelt en intellectuele uitdagingen biedt. Als je eenmaal weet dat je HB bent / HIQ hebt, dan ga je je erin verdiepen en ik garandeer je een aaneenschakeling van aha-Erlebnisse die antwoorden geven op de zaken die hier nu worden besproken.

Ik heb herkenbare dingen gelezen en ik durf zo te stellen dat hier kansrijk Mensa-materiaal aanwezig is.

Ey 't is beter dan je op line-dancen in te schrijven! :shock: Check het, je weet maar nooit. :wink:

Berichten: 2

Re: te veel denken

het kan vershillende dingen zijn ADHD psygose slapeloosheid

vorral die eerste heb er zelf ook last van alsof er een tornado door je kop vliegt die niet te stoppen is

Berichten: 270

Re: te veel denken

Het is voor mijn omgeving ook bekend dat ik meer een onstopbare denkmachine ben dan een rustig persoon die , zoals anderen ook zeiden, rustig in een strandstoel kan gaan zitten en wegdromen bij de geluiden van de haast stille en zwakke breking van golven.

Wanneer ik mij op dit moment die situatie inbeeld gaan mijn gedachten van strandstoel ongeveer zo:

1. strandstoel -> zee -> geluiden -> eilanden

2. horizon -> golven -> echoput -> topologie

3. is bewustzijn de informatie die over de horizon van de onderbewust zijn gaat? Hoe breken golven? De tsunami vorige jaar december, hoe ging dat? waarom hier? echoput, snelheid geluid, geluid snelheid in materialen, materiaalkunde , quantummechanica , wisselwerkingen tussen krachten , zwaartekracht is apart , hoe beschrijf ik zwaartekracht aan de hand van mijn kennis etc etc

Zoals je ziet gaat het van oppervlakking naar dieper en gaat dit ook zoals bij anderen de hele dag door. Soms resulteert het denken in hoofdpijn, soms in dieper inzicht in onderwerpen en soms in ergenis van mijn omgeving omdat ik vragen blijf stellen.

Achja, we moeten het maar accepteren toch? :shock:

Ik probeer het soms maar weg te schrijven aan het positief trainen van mijn hersenen maarja.

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: te veel denken

Ik moest ook altijd aan van alles en nog wat denken, in mijn puberteit smeekte ik ook om eens een moment van rust in mijn hoofd (ik las dat hier ook van iemand). Ook dacht ik dat ik autistisch was, omdat ik de wereld om mij heen vaak niet begreep. Als anderen het schijnbaar leuk hadden vond ik er vaak geen reet aan. Dan voel je je vanzelf een rare.
Nou, ben er net een half jaar achter dat ik hoogbegaafd ben en ben nu ook lid van Mensa. Het probleem dat hier beschreven wordt komt mij heel bekend voor (helaas). Ik wordt gek van de gedachten in mijn hoofd. Meestal zijn het geen negatieve gedachten, maar is het meer alsof ik een boek zit te lezen, terwijl ik dat niet doe (moeilijk uit te leggen).

Wat ik ook vaak heb is dat ik over theorieën e.d. ga denken. Dan probeer ik aan niets te denken, maar dan ga ik weer denken aan wat ´niets´ nou eigenlijk is... Ik wordt er stapelgek van. Slapen gaat steeds slechter omdat ik zo met die gedachten zit. Afleiding helpt niet. Een boek lezen, muziek luisteren etc etc. Ik wordt er echt gek van!!!

Gesloten