Citeren en parafraseren

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 113

Citeren en parafraseren

Bron: http://www.rug.nl/society-business/language-centre/academische-communicatievaardigheden/hacv/schriftelijke-vaardigheden/voor-studenten/bronnen-literatuur/citeren-parafraseren
 
Uit de bron kan ik redelijk veel halen, maar toch blijft bij mij de vraag: is er een voorkeur hoe bron informatie te gebruiken bij een internet discussie? 
Op dit moment heb ik ergens de voorkeur om in een discussie of onderwerp mijn bronnen te willen aanhalen met een nummer en aan de onderzijde een opsomming maken om het meer overzichtelijk te houden. 
 
Waarom ik dit vraag: graag wil ik meer structuur gaan hanteren om voor mijzelf een bepaalde vorm van rust te creëren.
 
 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Citeren en parafraseren

Een forumdiscussie is geen wetenschappelijk artikel, de discussie wordt niet aantrekkelijker van bronverwijzingen. Het is beter als berichten vlot leesbaar zijn. Maar als je erom vraagt: hier is een discussie die vanaf #17 verandert in een monoloog met bronverwijzingen. Je ziet er verschillende vormen voor links naar een bron.

Reageer