De Nederlandse taal

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: De Nederlandse taal

Rhiannon schreef: za 19 dec 2020, 15:35 Articulatie is blijkbaar niet meer belangrijk..
aint.gif
aint.gif (889.48 KiB) 1147 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: De Nederlandse taal

"Hij hebt" herken ik niet, en "hij hep" is toch nergens meer te horen? Niet in Amsterdam in ieder geval. De laatste die dat soms zei was Johan Cruyff, en die is ons inmiddels ontvallen. Het leeft alleen op papier voort in de strips van Haagse Harry.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: De Nederlandse taal

jkien schreef: za 19 dec 2020, 17:37 "Hij hebt" herken ik niet, en "hij hep" is toch nergens meer te horen? Niet in Amsterdam in ieder geval. De laatste die dat soms zei was Johan Cruyff, en die is ons inmiddels ontvallen. Het leeft alleen op papier voort in de strips van Haagse Harry.
Nou, ik heb gisteren nog de Roelvinkjes gehoord en het 'hij hep' was niet van de lucht.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: De Nederlandse taal

Aha, dan moet ik voor mijn algemene ontwikkeling misschien vaker de Roelvinkjes gaan kijken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: De Nederlandse taal

jkien schreef: ma 21 dec 2020, 13:28 Aha, dan moet ik voor mijn algemene ontwikkeling misschien vaker de Roelvinkjes gaan kijken.
Misschien wel voor je algemene ontwikkeling, maar niet voor je gemoedsrust. Wat een stelletje onbehouwen, over het paard getilde, van hun eigen belangrijkheid overtuigde figuren!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: De Nederlandse taal

jkien schreef: za 19 dec 2020, 17:37 "Hij hebt" herken ik niet, en "hij hep" is toch nergens meer te horen? Niet in Amsterdam in ieder geval.
Om dat je in Amsterdam geen Amsterdammers meer hebt wonen. Amsterdam is helemaal overgenomen door mensen uit het Gooi. Maar dat is weer een heel ander topic...

Reageer