The Way of Chinese Characters

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

The Way of Chinese Characters

Is onderstaand boek leerzaam en betrouwbaar?

https://www.cheng-tsui.com/browse/suppl ... s?id=21096

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: The Way of Chinese Characters

Volgens een review op Goodreads is het voor een lezer zeker van nut geweest:
Very helpful book for learning Chinese on your own. Large drawings to help with memory are useful. I like to see the history of the characters evolution.
Ik heb naar de methode gekeken en zie dat er ook pinyin wordt gebruikt wat het makkelijker maakt.

Waar je ook eens naar zou kunnen kijken is de Shao Lan’s Chineasy method. Shao Lan probeert met deze methode het Chinees toegankelijker te maken.
Kijk eens naar Shao Lan’s TED talk of lees deze blog eens. Het cursusmateriaal en de presentatie van Chineasy vind ik heel goed. De manier waarop de karakters worden uitgelegd is eenvoudig.

Hieronder een voorbeeld van hoe karakters tot stand zijn gekomen.

Voorbeeld van Chineasy uitleg.
Voorbeeld van Chineasy uitleg.
De blog heeft links naar bijvoorbeeld deze pagina waar de meest gebruikte 1500 karakters (de methode in The Way of Chinese Characters telt slechts 670) worden behandeld (gratis), maar ook naar gratis ebooks, een Sensible Pinyin Pronunciation Course (gratis) en een Sensible Chinese Character Course.

Voorbeeld van karakters:
Character - Definition - Pinyin
1 我 - I ; me - wǒ
2 的 - possessive p. - de
3 你 - you - nǐ
4 是 - to be; is - shì
5 了 - completed action p. - e
Ik zou daarmee beginnen en dan pas kijken of de aanschaf van een boek nuttig en/of nodig is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: The Way of Chinese Characters

Dank! Chineasy heb al eerder geprobeerd maar sprak mij niet erg aan. Ik heb ook al de nodige andere boeken over het Chinees gelezen.

Maar The Way of Chinese Characters ziet er dus ook goed uit, dat is fijn om te weten.

Reageer