doorstroming bereken

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

doorstroming bereken

 Ik  moet  water  door een UV ontsmetter laten gaan  maar een paar berekeningen heb ik al gemaakt maar nu kom ik met een probleem
  
4 lampen   van 75 watt
 
 De UV straling moet zijn minimaal   250 Mili joules  dat berken je met de formule   watt * verblijftijd
 75 *4 = 300
300watt *0.84sec = 252 mj   
Dat beteken dat  het water 0.85 sec in de  UV kamer hoeft te zitten langer mag ook
   ongeveer 1 kuub (1000 liter) verwerken   per uur  is genoeg   ik  heb een pomp gezien die 6000  per uur geeft met een zand filter  maar  nu komt de vraag hoeveel  liter per uur of min   kan er door de UV lamp heen   zodat  de pomp (nog niet aan geschaft ) bepaald kan worden  of  hoe veel die geremt moet worden 
​  als vast heel erg bedankt voor een oplosing

Berichten: 772

Re: doorstroming bereken

Dit is erg onduidelijk. Kun je een tekening, processchema geven van deze installatie? Met welk type UV lamp (en water) heb je te maken?

Een hydraulische verblijftijd van 0,84s om voldoende desinfectie te bewerkstelligen lijkt me bovendien wel heel erg kort.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: doorstroming bereken

Je zal het volume water moeten weten waarvoor die 250 mJ geldt. Dat zal in de specifikaties van die ontsmetter staan.

Stel dat de reactorkamer van die ontsmetter een inhoud van 0,1liter heeft, dan kan je dus 1 liter in 8,5 seconde ontsmetten, vermits het water helder is.

Berichten: 2

Re: doorstroming bereken

 beste Michel Uphoff
Het is drainage water uit de tuin bouw  het is rood achtig water 
​ 13 liter water  is de inhoud  van de kamer  
groet , jurgen
 AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: doorstroming bereken

Heb je een link naar merk en type van deze ontsmetters?

Reageer