Massa en volume berekeningen.

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 20

Massa en volume berekeningen.

Beste mensen,
ik heb deze vraag gekregen en ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen.
Tijdens de voorbije herfstmaanden verveelde ik me grondig. Naast me stond de robot van vorig jaar. Na onderzoek bleek dat deze een massa van 1.4 kg had en was gemaakt voor 50% uit kunststof (PP), 40% uit aluminium (EN AW 1050 A) en 10% uit hout- fractie (grenen).
 
  1. Bereken het volume aan PP, Al en grenen afzonderlijk.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.933

Re: Massa en volume berekeningen.

Jens Mertens schreef:  en was gemaakt voor 50% uit kunststof (PP), 40% uit aluminium (EN AW 1050 A) en 10% uit hout- fractie (grenen).
 
 
Is dit de volledige tekst?
 
Er moet wel bijverteld worden of het over volumeprocent, massaprocent, molprocent gaat. (het laatste zal wel niet, met dat hout ertussen).
 
Als er niets bijgezegd is zou ik kiezen voor volumeprocent. Ben je snel klaar  ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Massa en volume berekeningen.

De opgave lijkt me juist makkelijker als de gegeven percentages massapercentages zijn. Aangezien daarvoor een massa genoemd wordt, denk ik ook dat dat geïmpliceerd wordt, maar sluitend is de opgave niet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.933

Re: Massa en volume berekeningen.

Je hebt gelijk, het totale volume is niet bekend dus zul je toch de dichtheden op moeten zoeken (de materialen zijn niet voor niets gedetailleerd beschreven) om van daaruit verder te werken.

Reageer